Rekord - több mint egyharmaddal emelkedtek a termelői árak Németországban

Németországban soha eddig nem látott mértékben, még a vártnál is jelentősebben emelkedtek a termelői árak áprilisban éves összevetésben.

A német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis pénteken azt közölte, hogy áprilisban a termelői árak növekedése 33,5 százalék volt tavaly áprilishoz képest. Márciusban 30,9 százalékos, februárban pedig 25,9 százalékos éves szintű emelkedést jegyeztek fel.

Nincs megállás (Fotó: depositphotos)

Áprilisban 2,8 százalékkal nőttek a termelői árak márciussal összevetve, ami viszont már lassulás a márciusi 4,9 százalékhoz képest.

Az elemzők éves szinten kisebb, 31,5 százalékos, havi összevetésben szintén szerényebb, 1,4 százalékos termelői áremelkedésre számítottak.

Áprilisban az energiaárak éves szinten 87,3 százalékkal, havi összevetésben pedig 2,5 százalékkal nőttek. Az éves növekedésen belül az elosztóhálózati földgáz ára 154,8 százalékkal, az elektromos áramé pedig 87,7 százalékkal emelkedett.

Tavaly átlagosan 10,5 százalék volt a termelői áremelkedés Németországban, miután 2020-ban 1 százalékos csökkenést jegyeztek fel 2019-hez viszonyítva. Tavaly átlagosan 24,8 százalékkal nőttek az energiaárak az előző évi 4 százalékos csökkenés után, a földgáz ára 41,7 százalékkal emelkedett, míg az elektromos áram 25,1 százalékkal drágult 2021-ben. (MTI)

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo