A résztvevők annak kapcsán kerestek alternatív útvonalat az ukrán élelmiszer-kivitelre, hogy az elmúlt hetekben Oroszország dróntámadásokat intézett Ukrajna folyami kikötői, a Duna-parti Reni és Ismail ellen.
Grindeanu szerint a Sulina-csatorna (a Duna-delta Romániához tartozó középső ága) maradt az egyedüli használható vízi út az ukrajnai áruforgalom számára, ugyanakkor a romániai szárazföldi - vasúti és közúti - infrastruktúra fontosságát is hangsúlyozta. A román miniszter azt ígérte, hogy Románia a jelenlegi havi kétmillió tonnáról négymillió tonnára növeli szállítási kapacitását a közeljövőben. (Magyarország őszi teljes gabonatermését 8 millió tonnára becsülik.)
A találkozó után tartott sajtótájékoztatón Olekszandr Kubrakov ukrán újjáépítéséért felelős miniszterelnök-helyettes az ukrán kikötők elleni sorozatos orosz támadásokról beszélt. Kiemelte: július 17., a fekete-tengeri orosz-ukrán gabonaegyezmény felmondása óta Oroszország több mint 200 ezer tonna ukrán gabonát semmisített meg, olyan mennyiséget, ami szerinte egymillió lakos élelmezésére is elegendő lenne egy életen keresztül. Az ukrán kormányfőhelyettes elítélte, hogy Oroszország az éhezést fegyverként próbálja használni.
Vladimir Bolea, Moldova mezőgazdasági és élelmiszeripari minisztere rámutatott: a találkozón országa vasúti és hajózási infrastruktúrájának fejlesztéséről is egyeztettek, mivel az fontos előrelépést hozhat mind az ukrán, mind a moldovai exportőrök termékeinek kiviteléhez. Jelenleg ugyanis a moldovai exportőrök is minden árujukat közúton viszik a romániai konstancai kikötőbe, akárcsak az ukrajnaiak. Mint mondta: minden Moldovának nyújtott segítség Ukrajnát is segíti, és minden Ukrajnának nyújtott segítség Moldovát is segíti.