A német, az ibériai és a norvég térség mutatta fel a leggyorsabb növekedést a teljes aktivitást tekintve: ezen piacokon a kiskereskedelmi ingatlanok az első negyedévi befektetések több mint 50 százalékát adták. 2,7 milliárdos volumennel különösen a német piac újjáéledése volt szembetűnő: az ügyletek 2010 első negyedévében az elmúlt időszak negyedéves átlagának (870 millió euró) közel háromszorosát tették ki. A teljes európai piac 33 százalékát adva Németország Európa legnagyobb kiskereskedelmi befektetési piacává vált 2010 első negyedévében, megelőzve a 2,1 milliárd eurót forgalmazó Egyesült Királyságot.
A kiskereskedelmi befektetési piac növekedése a negyedévben lezárt tranzakciók egyre nagyobb méretét tükrözi. Míg idén eddig az egyetlen 1 milliárd eurót meghaladó üzlet a Corio ingatlan-befektető által megvásárolt, nagyrészt német bevásárlóközpontokból álló portfolió volt, a 200 millió eurót maghaladó ügyeletek száma nőtt az előző negyedévhez lépest, kiváltképp a bevásárlóközpontok piacán. Az érdeklődés növekedésének egyik oka egyes befektetők nagyobb méretű üzletek felé forduló stratégiája, melynek célja, hogy a megfelelő termékeket szerezzék meg és elkerüljék az 50 millió euró értékű ingatlanokért folyó erős versenyt.
„A dinamikus évkezdet igazolja azon feltevéseinket, hogy szélesebb körű fellendülés következhet be Európa kiskereskedelmi ingatlanbefektetési piacán - kommeltálta a statisztikai adatokat John Welham, a CBRE európai kiskereskedelmi befektetési vezetője. Erős keresletre számítunk az év során, különösen, mert néhány alapkezelő csoport új alapokat jelentett be, vagy a meglévők kiskereskedelmi szektor iránti igényeinek kiterjesztését határozta el. 2010 első negyedévét ugyan az olyan nagy üzletek jellemezték, mint a Corio egymilliárd feletti bevásárlóközpont-portfolió akvizíciója, vagy az UniImmo:Deutschland 316 millió eurós bevásárlása a berlini Alexa bevásárlóközpont 91 százalékáért, a hangulat azt mutatja, hogy a német kiskereskedelmi ingatlanok iránti érdeklődés várhatólag erős marad 2010 folyamán. A korábbi trendet folytatva a helyi vevők aktívak maradnak, de a nemzetközi befektetők is lehetőségek után kutatnak a piacon. A stabil kiskereskedelmi bevétel, a kínálat relatív alacsony szintje és a jó minőségű eszközök miatt Németország kulcspiac marad a befektetők számára."