Sajtóhírek szerint az – itthon határon átnyúló intézményként elektronikus pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó – litván Revolut Bank UAB Közép-Kelet-Európában immár bő 10 millió ügyféllel rendelkezik. Ezen belül az 1 milliós magyarországi ügyfélkör a hitelintézet második legnagyobb régiós piacát jelenti (Budapest 365 ezer ügyféllel a régiós városok rangsorában a 3. helyen van). Eközben azonban szaporodnak a Revolut Bankkal kapcsolatos – pl. ügyfélkárral járó banki csalásos ügyekről szóló – hazai hírek is.
További sajtóinformációk szerint a litván leányvállalat tulajdonosa, a londoni székhelyű Revolut Ltd. nem rendelkezik a 2022. évre vonatkozó auditált éves beszámolóval. Az anyavállalat ugyan idén márciusban közzétette 2021. évi pénzügyi beszámolóját, ám könyvvizsgálója szerint annak bevételi oldalán lényegi tárgyi tévedések szerepelnek.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) üdvözli az innovatív pénzügyi megoldásokat, ám csakis a fogyasztóvédelmi szempontok maradéktalan figyelembevétele mellett. Az innovációk erősítik a piaci versenyt a hazai pénzügyi szektorban, ösztönzik az intézményi fejlesztéseket, a költséghatékonyabb működést és a nagyobb ügyfélélményt biztosító hazai pénzügyi szolgáltatásokat. Mindez azonban semmilyen formában sem csökkentheti a magyar ügyfelek pénzügyi biztonságát.
A Revolut Bank Magyarországon jelenleg a litván jegybank felügyelete és az ottani betétbiztosító garanciája mellett működik, nem fióktelepként vagy az MNB felügyelete alatt álló önálló itthoni leánybankként. Csalásos, elszámolási vagy egyéb fogyasztói jogvita esetén így a bank ügyfelei itthoni, magyar nyelvű – telefonos vagy/és személyes – ügyfélszolgálat helyett csak nehézkesen, litván vagy angol nyelven írásban próbálhatják meg panaszukat előadni a Revolut Banknak. Az MNB-nek nincs hivatalos információja a magyar ügyfelek fogyasztói jogainak érvényesüléséről, a számukra kedvező döntések arányáról.