A YouGov folyamatos hangulatkövetője minden héten megkérdezi az amerikaiakat, hogyan érezték magukat az elmúlt hét napban. A válaszadók több érzelmet is kiválaszthatnak, és az eredmények valós idejű pillanatképet adnak a kollektív hangulatról. Az érzelmek pozitív (pl. boldog, optimista, ihletett) és negatív (pl. szomorú, frusztrált, stresszes) kategóriákra oszlanak.
Míg az érzelmi adatok rendkívül szubjektívek lehetnek, a hosszú távú minták értékesek a közhangulat változásainak azonosításában – és 2025-ben döntő elmozdulás tapasztalható a negatív irányba.
A frusztráció 25 százalékáról 40 százalékára ugrott, míg az optimizmus 35 százalékról 30 százalékra csökkent, ami egyértelmű, 10 pontos eltérést mutat nyolc hónap alatt.
Mi táplálja Amerika rossz hangulatát?
Bár az érzelmek összetettek, a gazdaság valószínűleg főszerepet játszik a változásban. Egy nemrégiben készült CBS News közvélemény-kutatásban az amerikaiak 70 százaléka mondta azt, hogy „rossznak” tartja a gazdaságot, és a személyes pénzügyi kilátásaik még tovább romlottak az év elejéhez képest.
Valójában a Statista 2025. júliusi adatai azt mutatják, hogy az „infláció és a magas megélhetési költségek” most a személyes kihívások listájának élén állnak, megelőzve az egészségügyet, a lakhatást és a bűnözést.
Ugyanakkor a YouGov saját fogyasztói bizalmi indexe júliusban a második egymást követő hónapban csökkent, ami a háztartási költségvetésekkel és a tágabb gazdasággal kapcsolatos szorongást tükrözi.