Óriásit száguldott a hazai lízingpiac – már a kormány nagycsaládos autóprogramja is látszik

Tizenegy éves rekord született a magyar lízingpiacon, tavaly 740 milliárd forintot tett ki a finanszírozott összeg, ami 7 százalékos növekedést jelent éves szinten – közölte a Magyar Lízingszövetség.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több részpiacon rekord született, kiugró növekedést és rekordösszegű kihelyezést ért el az építőgép, a termelőeszköz és az agrárgép finanszírozás. Folytatódott a bővülés a személy- és kishaszongépjármű kihelyezéseknél is, egyedül a 3,5t feletti teherautók piaca esett vissza. A lízingcégek idén a kiemelkedő 2019-es év megismétlésére számítanak.

Több csúcsot is megdöntöttek a magyarországi lízingcégek a múlt évben. A Magyar Lízingszövetség tagvállalatai összesen 740 milliárd forint értékben finanszírozták a cégek és magánszemélyek beszerzéseit, azaz ennyi volt a kihelyezett összeg. „A 740 milliárdos összeg tizenegy éves rekordot jelent és 7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet. Utóbbi pedig megfelel a várakozásoknak” – értékelte a lízingpiac tavalyi eredményeit Nyikos Katalin a Magyar Lízingszövetség elnöke.

Pörgés a járműveknél

A lízingpiaci bővüléshez a 3,5t feletti tehergépjárművek kivételével lényegében minden részpiac hozzájárult. A személy- és kisteherautók esetében 11 százalékkal 273 milliárd forintra nőtt a kihelyezett összeg. Nyikos Katalin elsősorban az új személy- és kisteherautók finanszírozása húzta ezt a részpiacot, a kihelyezett összeg  13 százalékkal 210 milliárd forintra emelkedett. A növekedési ütem lényegében lekövette  az alappiaci bővülést, ugyanis 2019-ben több mint 184 ezer új személy- és kisteherautó talált gazdára, ami 16 százalékos éves bővülést jelentett.. Ebben a szegmensben a pénzügyi lízingkonstrukciók aránya 30 százalék körüli, az operatív lízingé 9 százalékos, összességében a személy- és kisteherautóknál a lízingkonstrukciók részesedése az összes eladott autóra vetítve közel 40 százalékos.

A többi járműszegmens közül párhuzamosan 84 milliárd forintos összegben finanszíroztak flottabeszerzéseket a lízingcégek, ez 4 százalékos emelkedést jelentett. A 3,5t feletti teherautókra jutó 166 milliárd forint 13 százalékos csökkenésnek felel meg. „A visszaesés azzal magyarázható, hogy a fuvarozó cégek beszerzéseiket visszafogták a gazdaság várható lassulása, a megrendelések hanyatlása, a módosuló szabályozási környezet és a sofőrhiány miatt” - mondta Nyikos Katalin.

Hétülésesek a fókuszban

A nagycsaládosok autóprogramjában a lízing egyre nagyobb szeletet hasított ki a tavaly júliusi indulástól. Decemberig több mint 1800 lízingszerződés született új hétüléses autókra, a lízingcégek pedig 5,2 milliárd forinttal finanszírozták ezeket a vásárlásokat. „A Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) szakértői az indulás előtt és a program zökkenőmentes menedzselése érdekében azóta is folyamatosan egyeztetéseket folytat a kormányzat szakembereivel” - fogalmazott Nyikos Katalin.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo