Minden második magyar nőnek kihívást jelent vállalkozásának finanszírozása. A Visa friss tanulmánya szerint a magyar női vállalkozók üzleti növekedésében a nehéz pénzhez jutás, az egyes szakmai ismeretek (IT, pénzügyi), illetve erőforrások (eszközök, humán) hiánya, a családi- és munkakötelezettségek összeegyeztetésének nehézsége, valamint a túlhajszoltság a legnagyobb akadályok. Jelentős a nemek közötti különbség, mivel a magyarországi cégek tulajdonosai között még fele annyi a nő, mint a férfi és ez az arány csak nagyon lassan csökken.
A Visa kutatása szerint a problémás területek:
Pénzügyek: Majdnem minden negyedik magyar kis- és középvállalkozó előítéletekkel találkozott, amikor vállalkozásához forrást kívánt bevonni.
Önbizalom: A férfiak gyakran magabiztosabbak a nőknél Magyarországon, a nők több mint fele vallott önbizalomhiányról, míg a férfiaknál ez az arány 50 százalék alatt marad.
Teljesen egyedül: A női vállalkozók több mint fele nem tudja, hova forduljon segítségért pénzügyi, jogszabályi kérdésekben vagy ha továbbképezné magát.
Ma Budapesten a Visa, a világ vezető digitális fizetési szolgáltatója bejelentette, hogy Magyarországon is elindította globális She's Next kezdeményezését, amelynek célja a helyi női vállalkozók és kkv-tulajdonosok gazdasági megerősítése. Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője elmondta: