Népszerűek az értékesebb készülékek

Megugrott a kereslet videomagnó és hifi torony iránt.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A szórakoztató elektronikai készülékek forgalma elérte a 90–100 milliárd forintot tavaly. Ez Schiller Tamás, a GfK Piackutató Intézet területvezetője szerint 8-12 százalékkal haladja meg az előző évi eladások mértékét. A mennyiségi növekedés ennél valamivel nagyobb.

A GfK által vizsgált termékek eladott mennyisége legnagyobb ütemben, 27–31 százalék közötti mértékben, sorrendben a következőkből nőtt: videomagnó, hifi torony, asztali audiokészülékek és hordozható CD.

Értékben a forgalom 15 százaléknál nagyobb bővülési ütemet ért el, szintén sorrendben a következőkből: hordozható CD-lejátszó, videomagnó, színes tévé és hifi torony.

A videomagnó és színes tévé iránti keresleten belül eltolódás érzékelhető az értékesebb, nagyobb teljesítményű készülékek felé. Ennek egyik oka az árak csökkenése, másik pedig a hitelfelvételi lehetőségek bővülése.

A másik oldalon, mindkét vonatkozásban negatív tendenciát mutat a walkman és a rádiós magnó, tehát a hordozható audio szegmens.

A háztartások ellátottságát is felmérte a GfK tavaly decemberben. A 15 éves és idősebb felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével feltárták, hogy a társadalom legmagasabb státuszú rétege az átlagot meghaladó mértékben rendelkezik szinte mindegyik szórakoztató elektronikus készülékkel.
Egyetlen kivétel a színes tévé, amelynél nincs feltűnő különbség a különböző társadalmi csoportok ellátottsága között.

Fő oka, hogy ez a legelterjedtebb szórakoztató elektronikai készülék, mivel a háztartások 91 százalékában megtalálható. Az elterjedtségben utána következő rádiós magnóval illetve videolejátszóval a hazai háztartások 52-52 százaléka rendelkezik. További sorrend: csak rádió, hifi torony és autórádió.

A vásárlási potenciál sajátos képet mutat. A megkérdezettek legnagyobb része ugyanis színes tévét szeretne vásárolni, majd a videolejátszó, hifi torony, rádiós magnó és autórádió következik. Mégpedig a válaszadók általában meglévő készülékeik cseréjére törekszenek. Kivétel a videó lejátszó és a hifi torony, amelyeknél kimagasló az első készülék vásárlását tervezők aránya.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo