Népszerűek az értékesebb készülékek

Megugrott a kereslet videomagnó és hifi torony iránt.

A szórakoztató elektronikai készülékek forgalma elérte a 90–100 milliárd forintot tavaly. Ez Schiller Tamás, a GfK Piackutató Intézet területvezetője szerint 8-12 százalékkal haladja meg az előző évi eladások mértékét. A mennyiségi növekedés ennél valamivel nagyobb.

A GfK által vizsgált termékek eladott mennyisége legnagyobb ütemben, 27–31 százalék közötti mértékben, sorrendben a következőkből nőtt: videomagnó, hifi torony, asztali audiokészülékek és hordozható CD.

Értékben a forgalom 15 százaléknál nagyobb bővülési ütemet ért el, szintén sorrendben a következőkből: hordozható CD-lejátszó, videomagnó, színes tévé és hifi torony.

A videomagnó és színes tévé iránti keresleten belül eltolódás érzékelhető az értékesebb, nagyobb teljesítményű készülékek felé. Ennek egyik oka az árak csökkenése, másik pedig a hitelfelvételi lehetőségek bővülése.

A másik oldalon, mindkét vonatkozásban negatív tendenciát mutat a walkman és a rádiós magnó, tehát a hordozható audio szegmens.

A háztartások ellátottságát is felmérte a GfK tavaly decemberben. A 15 éves és idősebb felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével feltárták, hogy a társadalom legmagasabb státuszú rétege az átlagot meghaladó mértékben rendelkezik szinte mindegyik szórakoztató elektronikus készülékkel.
Egyetlen kivétel a színes tévé, amelynél nincs feltűnő különbség a különböző társadalmi csoportok ellátottsága között.

Fő oka, hogy ez a legelterjedtebb szórakoztató elektronikai készülék, mivel a háztartások 91 százalékában megtalálható. Az elterjedtségben utána következő rádiós magnóval illetve videolejátszóval a hazai háztartások 52-52 százaléka rendelkezik. További sorrend: csak rádió, hifi torony és autórádió.

A vásárlási potenciál sajátos képet mutat. A megkérdezettek legnagyobb része ugyanis színes tévét szeretne vásárolni, majd a videolejátszó, hifi torony, rádiós magnó és autórádió következik. Mégpedig a válaszadók általában meglévő készülékeik cseréjére törekszenek. Kivétel a videó lejátszó és a hifi torony, amelyeknél kimagasló az első készülék vásárlását tervezők aránya.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo