Népszerűek az értékesebb készülékek

Megugrott a kereslet videomagnó és hifi torony iránt.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A szórakoztató elektronikai készülékek forgalma elérte a 90–100 milliárd forintot tavaly. Ez Schiller Tamás, a GfK Piackutató Intézet területvezetője szerint 8-12 százalékkal haladja meg az előző évi eladások mértékét. A mennyiségi növekedés ennél valamivel nagyobb.

A GfK által vizsgált termékek eladott mennyisége legnagyobb ütemben, 27–31 százalék közötti mértékben, sorrendben a következőkből nőtt: videomagnó, hifi torony, asztali audiokészülékek és hordozható CD.

Értékben a forgalom 15 százaléknál nagyobb bővülési ütemet ért el, szintén sorrendben a következőkből: hordozható CD-lejátszó, videomagnó, színes tévé és hifi torony.

A videomagnó és színes tévé iránti keresleten belül eltolódás érzékelhető az értékesebb, nagyobb teljesítményű készülékek felé. Ennek egyik oka az árak csökkenése, másik pedig a hitelfelvételi lehetőségek bővülése.

A másik oldalon, mindkét vonatkozásban negatív tendenciát mutat a walkman és a rádiós magnó, tehát a hordozható audio szegmens.

A háztartások ellátottságát is felmérte a GfK tavaly decemberben. A 15 éves és idősebb felnőtt lakosságot reprezentáló 1000 fő személyes megkérdezésével feltárták, hogy a társadalom legmagasabb státuszú rétege az átlagot meghaladó mértékben rendelkezik szinte mindegyik szórakoztató elektronikus készülékkel.
Egyetlen kivétel a színes tévé, amelynél nincs feltűnő különbség a különböző társadalmi csoportok ellátottsága között.

Fő oka, hogy ez a legelterjedtebb szórakoztató elektronikai készülék, mivel a háztartások 91 százalékában megtalálható. Az elterjedtségben utána következő rádiós magnóval illetve videolejátszóval a hazai háztartások 52-52 százaléka rendelkezik. További sorrend: csak rádió, hifi torony és autórádió.

A vásárlási potenciál sajátos képet mutat. A megkérdezettek legnagyobb része ugyanis színes tévét szeretne vásárolni, majd a videolejátszó, hifi torony, rádiós magnó és autórádió következik. Mégpedig a válaszadók általában meglévő készülékeik cseréjére törekszenek. Kivétel a videó lejátszó és a hifi torony, amelyeknél kimagasló az első készülék vásárlását tervezők aránya.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo