Társhatósági együttműködésre kérte a helyi kormányhivatal a NAV Hajdú-Bihar Vármegyei Adó- és Vámigazgatóságát. A vármegyében egyre többen foglalkoznak gépjárműszállítással, a tapasztalatok szerint azonban az újonnan a piacra lépők egy része sem a közlekedési hatóság felé nem teljesíti kötelezettségeit, sem számlát, nyugtát nem ad tevékenységéről.
A mulasztások feltárására indult ellenőrzésben az adóellenőrök először egy munkagép elszállításával bízták meg az autómentő vállalkozókat. Az ellenőrök telefonon több adózót is felhívtak, végül két szállítóval is leegyeztették, hogy a munkagépet a megadott címek közt elszállítják.
Az első egyeztett ügyletben az autószállító egy tréleres autóval a megadott címre szállította a gépet. Szállítási díjként 25 000 forintot kért, de az átvett pénzről semmilyen bizonylatot nem állított ki. Az ellenőrök a fizetés után bemutatkoztak és megkezdték az ellenőrzést, ezzel egyidejűleg a helyszínre érkező társhatóság munkatársai is vizsgálatot indítottak. A történetnek ezzel nem volt vége, az ellenőrök egy másik vállalkozóval egy korábban leegyeztetett másik címre szállíttatták át a kotrógépet. A vállalkozó itt 20 000 forint szállítási díjat kért, de semmilyen bizonylatot nem adott. Az adóellenőrök és a kormányhivatal munkatársai ebben az esetben is eljárást indítottak.