A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 18,1 százalékkal, 3647-re csökkent, piaci részesedésük 4,3 százalékra zsugorodott a tavaly augusztusi 6,5 százalékról.
Augusztusban 34 ezer 756 új benzinüzemű autót adtak el, ez 9,8 százalékkal több az egy évvel korábbihoz képest, a piaci részarányuk ugyanakkor 46 százalékról 40,6 százalékra zsugorodott.
A múlt hónapban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása éves összevetésben 72,3 százalékkal, 17 ezer 243-ra emelkedett, a piaci részesedésük pedig 14,5 százalékról 20,1 százalékra nőtt.
A hibrid hajtású (HEV) autókból 8551 talált vevőre a múlt hónapban, 6,8 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük viszont a tavaly augusztusi 11,6 százalékról 10 százalékra csökkent. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 70 százalékkal, 6601-re nőtt éves szinten, piaci részesedésük 5,6 százalékról 7,7 százalékra emelkedett.
Az idei első nyolc hónapban 1 millió 179 ezer 298 új autót értékesítettek, 20 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. A dízeles autók eladása 17,5 százalékkal csökkent 46 ezer 790-re, a benzines autóké 13 százalékkal, 490 ezer 483-ra nőtt. A BEV autók értékesítése 40,5 százalékkal, 193 ezer 221-re emelkedett, a HEV autóké 27,5 százalékkal, 144 ezer 542-re bővült, a PHEV autóké pedig 30,4 százalékkal, 80 ezer 458-ra nőtt.
Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán augusztusban a legkeresettebb új autó a Ford Puma volt 2336 eladott darabszámmal, amelyet a Tesla Model Y (2313), a Vauxhall Corsa (1941) és a Ford Kuga (1779) követett. Az idei első nyolc hónapban a legkelendőbb autó szintén a Ford Puma (29 ezer 225) volt, majd a Vauxhall Corsa (25 ezer 692), a Tesla Model Y (24 ezer 148) és a Nissan Qashqai (24 ezer 017).