Nem fogynak rendesen az okostelefonok

Az okostelefonok globális kiszállítása az idén 1,1 százalékkal, 1,19 milliárd darabra csökkenhet - áll az International Data Corporation (IDC) legfrissebb előrejelzésében.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az amerikai informatikai és távközlési piackutató vállalat december elején még 2,8 százalékos növekedést várt 2023-ra.

Az utóbbi évtizedek legnagyobb találmánya (Fotó: Depositphotos)
Az utóbbi évtizedek legnagyobb találmánya (Fotó: Depositphotos)

Az IDC szerint a piacot továbbra is negatívan érinti a gyenge kereslet és a bizonytalan makrogazdasági folyamatok. A piac tényleges fellendülésére 2024-ig kell várni, amikor várhatóan 5,9 százalékos lesz a növekedés.

Az IDC szerint 2023-ban az 5G-kompatibilis eszközök a kiszállítások mintegy 62 százalékát teszik majd ki, 2027-ben az arányuk 83 százalékra nő.

Az elemzők az összehajtható telefonok arányának további növekedésére számítanak. Idén 50 százalékkal, mintegy 22 millió darabra nőhet a kiszállítás, ami azonban még mindig elenyésző a mobiltelefonok összkiszállításához viszonyítva.

Az okostelefonok átlagos eladási ára (ASP), amely az elmúlt néhány évben gyorsan emelkedett (tavaly 415 dollárra nőtt a 2019. évi 334 dollárról), az idei évtől csökkenni kezd, és öt év múlva várhatóan 376 dollárra mérséklődik. (MTI)

Véleményvezér

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo