Nálunk közel 26, máshol 2 százalék az infláció

Januárban a vártnál kevésbé, de három havi csúcsra emelkedett az infláció Kínában a pekingi nemzeti statisztikai hivatal, az NBS pénteken publikált kimutatása alapján.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kína éves fogyasztói árindexe januárban 2,1 százalékra, három hónapja a legmagasabbra emelkedett a decemberi 1,8 százalékról, szemben a 2,2 százalékos piaci előrejelzésekkel.

Az inflációt elsősorban az élelmiszerárak emelkedése fűtötte fel. Az élelmiszer-árindex 3 havi csúcsra, 6,2 százalékra emelkedett januárban, míg decemberben 4,8 százalékot mértek. Eközben a nem élelmiszer jellegű árucikkek áremelkedése 1,1 százalékról 1,2 százalékra ment fel. A volatilis élelmiszer- és energiaárak nélkül számított magfogyasztói árak 1,0 százalékkal emelkedtek éves bázison januárban, a decemberi 0,7 százalék után.

Havi bázison a fogyasztói árak januárban 0,8 százalékkal emelkedtek, 2021 januárja óta a legmeredekebben, szemben a 0,7 százalékos konszenzussal. Decemberben havi bázison nem változott a fogyasztói árindex.

A kínai termelői árak éves bázison a decemberi 0,7 százalékos csökkenés után januárban 0,8 százalékkal csökkentek, nagyobb mértékben a 0,5 százalékos csökkenést jelző piaci várakozásnál. Januárban már a negyedik egymást követő hónapban csökkentek a termelői árak Kínában.

(MTI)
 

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo