A sportszergyártó eladásból származó bevétele 2,121 milliárd euróra nőtt a tavalyi második negyedévi 2,00 milliárd euróról, meghaladva az elemzői várakozások átlagában szereplő 2,05 milliárd eurót.
A június végével záródott három hónapban a Puma adózott eredménye 34,7 százalékkal, 55 millió euróra csökkent az egy évvel korábbi 84 millió euróról.
A kamat és adófizetés előtti eredmény (EBIT) 21 százalékkal, 115 millió euróra zsugorodott a tavalyi második negyedévi 146 millió euróról. A visszaeséshez hozzájárultak a magasabb beszerzési árak és szállítási költségek, a negatív árfolyamhatások, valamint a magas készletszint csökkentése érdekében alkalmazott folyamatos kedvezmények.
A második negyedévben az észak-amerikai eladások gyorsuló ütemben csökkentek éves szinten, miközben Latin-Amerika, az EMEA-régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) és az ázsiai és csendes-óceáni térség eladásai erőteljes bővülést mutattak.
A vállalat közlése szerint elérték céljukat, miszerint az év közepére normalizálják a felhalmozódott készletszintet.
A Puma megerősítette az idei évre vonatkozó kilátásait, továbbra is egyszámjegyű bevételnövekedésre és 590-670 millió euró közötti működési eredményre számít.
A Puma részvénye 4,2 százalékos pluszban állt szerdán 12.30 körül a frankfurti tőzsdén. (MTI)