A magyarok közel 28 százaléka megy külföldre télen, egy hatoda még nem tudja, hogy utazik-e a következő hónapokban az országhatáron túlra, 55 százaléka pedig nem tervez télen külföldre utazni – mutatják a cseh utazási technológiai vállalat, a Kiwi.com friss reprezentatív kutatásának adatai. A fiatalok körében kiemelkedik a külföldre utazók aránya: minden 3. 18-29 év közti válaszolta, hogy felkeres ezen a télen egy külföldi desztinációt.
A nyárba vágyunk
Összességében leginkább (42 százalék) napfényes, meleg helyre utaznak vagy utaznának a magyarok. Szintén kedvelt célpontok ilyenkor a karácsonyi vásárok: 10-ből 4 magyar kimondottan a forró ital, ünnepi zene és csillogó fények kedvéért vágyik külföldre. A télből nyárba utazás és a karácsonyi vásárok után a wellness került még dobogóra: a magyarok kb. harmada (35,6 százalék) részesíti vagy részesítené előnyben télen a fürdőhelyeket.
A síelés minden 5. magyarnak vonzó. A magyarok 18 százaléka azért utazik, hogy vásárolhasson, ők kifejezetten a leárazások miatt szelik át az országhatárt. Csaknem ugyanennyien (17 százalék) pedig azért, hogy a szeretteikkel tölthessenek pár napot.
A régióban vizsgált országok közül a magyarok sokkal inkább vágynak spa élményekre, de síelni és családtagokat látogatni kevésbé utaznak – osztotta meg az eredmények kapcsán Eliška Řezníček Dočkalová, a Kiwi.com ügyfélélményért felelős igazgatója.