Még a mai napig minden nyolcadik KGFB-vel rendelkező autótulajdonos az év végén vizsgálhatja felül a kötelező biztosítását, és köthet új szerződést, mert a biztosítási évfordulójuk erre az időszakra esik, köszönhetően a korábban hosszú éveken keresztül fennállt év végi váltási kampányidőszaknak. Érdemes odafigyelni, mert a megfelelő kötelező kiválasztásával sokat spórolhat az ember, illetve kellemetlenségektől óvhatja meg magát.
Ráadásul a szerződéskötésre kötelezett járművek köre 2024. július 16-tól az új rendelkezésnek megfelelően kibővült, így kiterjed egyes mikromobilitási eszközökre, köztük elektromos rollerekre vagy egykerekűekre is. A szabályozás akár több százezer tulajdonost érinthet, akik a jövőben nem közlekedhetnek a forgalomban, amennyiben nem kötnek időben kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást.
A felelősségteljes közlekedés érdekében valamennyi tulajdonos vagy üzembentartó köteles kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni. A felelősségbiztosítás célja, hogy egy közlekedési baleset esetén a vétlen károsultnak abban az esetben is teljeskörűen megtérüljön a kára, ha erre a károkozó anyagi helyzete nem biztosítana lehetőséget.
„2023-ban a biztosítók az ügyfelek által befizetett díjak körülbelül 65 százalékát fordították a károk rendezésére, ami jól mutatja a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás szükségességét. Ezt fokozta, hogy az utóbbi években a forgalomban egyre több, korábban nem létező közlekedési eszköz jelent meg, amelyekkel ugyanolyan, de akár komolyabb károkat is lehet okozni, mint korábban ismert társaikkal. Éppen ezért javasoljuk minden közlekedési eszköz tulajdonosának, hogy érdeklődjön biztosítójánál, és kössön időben szerződést járművére” – emelte ki Buró Attila, a Gránit Biztosító üzletfejlesztési vezetője.