Az Egyesült Államok pénzügyi felügyelete, a Federal Trade Commission (FTC) elfogadta a „click to cancel” szabályt, amely alapján az ügyfelek néhány klikkeléssel felbonthatják a korábban megkötött előfizetői szerződéseikel.
A szabály fél év múlva lép életbe. A cél az, hogy az előfizetések lemondása éppen olyan egyszerű legyen, mint a megkötésük volt. A vállalatoknak emellett beleegyezést kell kérniük a fogyasztóiktól, mielőtt meghosszabbítják az előfizetéseiket vagy a fizetett vásárlói tagsági megállapodásaikat. Ugyanez vonatkozik az áttérésre az ingyenes bemutatókról a fizetős kapcsolatra. A BBC szerint az új szabály megtiltja, hogy az ügyfelet chatbothoz vagy az ügyfélszolgálatra irányítsák, ha le akar mondani valamit. Végül lehetővé kell tenni, hogy a személyesen kötött szerződést online vagy telefonon le lehessen mondani — írja a szintén a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Privátbankár.
A cégek túl sokszor terelik végeláthatatlan egyeztetési körökbe azokat az ügyfeleiket, akik érzékeny búcsút akarnak venni tőlük – mondta Lina Khan, az FTC elnöke. Az új szabállyal véget vetnek ezeknek a piszkos kis trükköknek és csapdáknak. Ezzel időt és pénzt spórolhatnak meg a derék amerikai felhasználóknak.