Megszűnhet az előfizetők leláncolása? - az amerikai példa ezt mutatja

Az ügyfelek már régóta arra panaszkodnak, hogy az előfizetési szerződésük rabláncra veri őket, annak lemondása a lehetetlennel határos.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Egyesült Államok pénzügyi felügyelete, a Federal Trade Commission (FTC) elfogadta a „click to cancel” szabályt, amely alapján az ügyfelek néhány klikkeléssel felbonthatják a korábban megkötött előfizetői szerződéseikel.

Az amerikai fogyasztóvédelmi hatóság (FTC) komolyan veszi küldetését
Az amerikai fogyasztóvédelmi hatóság (FTC) komolyan veszi küldetését
Fotó: Investopédia

A szabály fél év múlva lép életbe. A cél az, hogy az előfizetések lemondása éppen olyan egyszerű legyen, mint a megkötésük volt. A vállalatoknak emellett beleegyezést kell kérniük a fogyasztóiktól, mielőtt meghosszabbítják az előfizetéseiket vagy a fizetett vásárlói tagsági megállapodásaikat. Ugyanez vonatkozik az áttérésre az ingyenes bemutatókról a fizetős kapcsolatra. A BBC szerint az új szabály megtiltja, hogy az ügyfelet chatbothoz vagy az ügyfélszolgálatra irányítsák, ha le akar mondani valamit. Végül lehetővé kell tenni, hogy a személyesen kötött szerződést online vagy telefonon le lehessen mondani — írja a szintén a Klasszis Média Lapcsoporthoz tartozó Privátbankár
A cégek túl sokszor terelik végeláthatatlan egyeztetési körökbe azokat az ügyfeleiket, akik érzékeny búcsút akarnak venni tőlük – mondta Lina Khan, az FTC elnöke. Az új szabállyal véget vetnek ezeknek a piszkos kis trükköknek és csapdáknak. Ezzel időt és pénzt spórolhatnak meg a derék amerikai felhasználóknak.

 

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo