Mégsem mernek költeni a kisvállalkozások

Újból visszaesett a hazai kkv-k beruházási hajlandósága, jelenleg a cégvezetők 58%-a tervez valamilyen fejlesztést. Ezzel megtörni látszik a több mint egy éve folyamatosan növekvő beruházási kedv.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az 500 hazai mikro-, kis- és középvállalkozás megkérdezésén alapuló negyedéves K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredménye szerint enyhén csökkent a beruházásban gondolkodó vállalkozások aránya, ezzel megszakítva a több mint egy éve folyamatosan növekvő tendenciát. „Jelenleg a vállalkozások 58%-a tervez valamilyen fejlesztést a következő egy év során, azonban ez az érték nem jelent számottevő elmozdulást sem az egy (56%), sem pedig a két évvel (57%) ezelőtti adathoz képest. A cégvezetők legnagyobb része továbbra is informatikai beruházásokra készül (30%), míg a gépek, berendezések fejlesztését ugyanannyi vállalkozás tervezi (23%), mint az előző negyedévben. Ugyanakkor a gépjárműpark korszerűsítésében gondolkodó vállalkozások aránya erősen visszaesett, mindössze a cégek 11%-a tervezi annak lecserélését, szemben az előző negyedévi 18%-kal” - mondta el Németh László, a K&H Kkv marketing főosztály vezetője.

Forrás:K&H bizalmi index

A különböző szektorokat tekintve a legszolidabb beruházási szándék ismét a kereskedelmi cégeknél figyelhető meg, alig több mint felük (53%) készül fejleszteni a következő egy évben. A szolgáltató és az ipari, építőipari cégek ennél jóval nagyobb és szinte megegyező arányban (60 és 61%), míg a mezőgazdasági vállalkozások közel kétharmada (63%) gondolkodik beruházásban. A kereskedelmi és a szolgáltató cégeknél az informatikai fejlesztések állnak az élen, az agrár és az ipari cégeknél viszont a gépek, berendezések korszerűsítése élvez elsőbbséget. A különböző méretű cégeknél a kisebb vállalkozások egyértelműen visszafogottabban terveznek, hiszen jelenleg a kisvállalkozások 57% és a mikrovállalkozások 58%, míg a középvállalatok 66%-a tervez beruházást a következő egy évben.

A legutóbbi felmérés eredménye azt mutatja, hogy a kedvezményes hitel lehetősége továbbra is a fejlesztésben egyébként is gondolkodó vállalkozásokat mozgósíthatja új vagy meglévő beruházásaik kibővítésére. „A beruházást nem tervező cégek csupán 7%-a kezdene új fejlesztésbe kedvező hitelfeltételek esetén, ami 10 százalékpontos csökkenés az előző negyedévhez képest. Ezzel szemben a fejlesztésben gondolkodó cégeknél 33-ról 35%-ra emelkedett ez az arány” – mondta el a szakember. (Pedig Varga Mihály friss nyilatkozata szerint a Magyar Nemzeti Bank növekedési hitelprogramja (NHP) során egyértelműen a kisebb vállalkozások kerültek előtérbe.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo