2024 második negyedévében a fogyasztói kiadások rugalmasak maradtak némi regionális eltéréssel. Az áruk és szolgáltatások iránti globális kereslet nőtt, bár Európában a kereslet elmaradt az Egyesült Államoktól és Ázsiától. Az S&P Global Market Intelligence Purchasing Managers’ Index felmérés adatai azt mutatják, hogy a fogyasztási cikkekre és szolgáltatásokra fordított kiadások, beleértve a turizmust, éttermeket és egyéb szabadidős tevékenységeket, hetedik egymást követő hónapban nőttek júniusban. A szolgáltatások iránti kereslet általában gyorsabban nőtt, mint az árukereslet a második negyedévben. Míg a PMI adatok növekvő keresletet jeleznek, ez a növekedés az előző hónapban 2023 óta a legalacsonyabb szintre esett vissza.
Az elmúlt három év inflációjának egyik jellemzője a szolgáltatások és a feldolgozóipar közötti ingadozás. A COVID-19-zárlatok idején a gyártás volt az infláció motorja. Az ellátási lánc megszakadása és az otthon maradó fogyasztók áru iránti megnövekedett kereslete emelte az árakat. A zárások enyhülésével a szolgáltatások váltak az elsődleges mozgatórugóvá, mivel az utazások és a szórakoztatás iránti kereslet az árak növekedését eredményezte. Júniusban az S&P Global által összeállított globális PMI-adatok azt mutatják, hogy az áruk és szolgáltatások árai az elmúlt 3,5 év legalacsonyabb mutatóival emelkedtek. Ez arra utalhat, hogy a globális infláció mérséklődik a világjárvány okozta zavarok után.