Meglepetést okoztak az új Skodák

Az új autók magyarországi piaca 8,6 százalékkal bővült az idén az első háromnegyed évben a tavalyi év hasonló időszakával összevetve, a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adatai szerint.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. november 26. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idén január és szeptember között 89 052 új személygépkocsit adtak el, míg egy évvel korábban 83 016-ot.

Kishaszonjárműből 18 393 került forgalomba, az előző évben 15 325, a nagyhaszonjárművek eladása 4260-ra csökkent az előző évi 4730-ról.

A régi-új kedvenc
A régi-új kedvenc
Fotó: Pixabay
Új motorból 6347 került az utakra az előző évi 5606 után.

A magyarországi újautó-piac az idén márciusban és júniusban volt a legélénkebb, kiugróan magas 12 890, illetve 11 723 darabos forgalomba helyezéssel. A mélypont augusztusban jött el, ekkor 8111 autót helyeztek forgalomba a kereskedések. Szeptemberben megindult az élénkülés 9074 darabbal, de ez még elmaradt a 2023. szeptemberi 9796-tól.

Szeptemberben a Skoda volt a legkelendőbb márka Magyarországon 1096 forgalomba helyezett személyautóval. A Porsche Hungaria márkaigazgatója, Németh János szerint ez nagyrészt a jelentősen megújult modelleknek és a gyártás normalizálódásának köszönhető. A Skoda a január-szeptemberi adatok alapján a harmadik a márkák erősorrendjében.

A teljesen elektromos személyautók (BEV) szegmensében a BYD márka szeptemberre már elérte 22,7 százalékos részesedést Magyarországon 176 új gépjármű regisztrációjával, így piacvezető - erről már a világ vezető New Energy Vehicles (NEV) gyártója, BYD magyarországi PR-cége számolt be.

Közleményükben emlékeztetnek, hogy a márka forgalmazása 2023 októberében kezdődött meg Magyarországon, azóta 1000 autót adtak át a vevőknek, és szeptemberben immár a harmadik egymást követő hónapban a BYD volt a legnépszerűbb a BEV szegmensben Magyarországon. A további gyors növekedést még az idén újabb három modellel támasztják meg, eközben folyik az országos márkakereskedői hálózat kiépítése. (MTI)

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo