Meglepetést okoztak az új Skodák

Az új autók magyarországi piaca 8,6 százalékkal bővült az idén az első háromnegyed évben a tavalyi év hasonló időszakával összevetve, a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adatai szerint.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idén január és szeptember között 89 052 új személygépkocsit adtak el, míg egy évvel korábban 83 016-ot.

Kishaszonjárműből 18 393 került forgalomba, az előző évben 15 325, a nagyhaszonjárművek eladása 4260-ra csökkent az előző évi 4730-ról.

A régi-új kedvenc
A régi-új kedvenc
Fotó: Pixabay
Új motorból 6347 került az utakra az előző évi 5606 után.

A magyarországi újautó-piac az idén márciusban és júniusban volt a legélénkebb, kiugróan magas 12 890, illetve 11 723 darabos forgalomba helyezéssel. A mélypont augusztusban jött el, ekkor 8111 autót helyeztek forgalomba a kereskedések. Szeptemberben megindult az élénkülés 9074 darabbal, de ez még elmaradt a 2023. szeptemberi 9796-tól.

Szeptemberben a Skoda volt a legkelendőbb márka Magyarországon 1096 forgalomba helyezett személyautóval. A Porsche Hungaria márkaigazgatója, Németh János szerint ez nagyrészt a jelentősen megújult modelleknek és a gyártás normalizálódásának köszönhető. A Skoda a január-szeptemberi adatok alapján a harmadik a márkák erősorrendjében.

A teljesen elektromos személyautók (BEV) szegmensében a BYD márka szeptemberre már elérte 22,7 százalékos részesedést Magyarországon 176 új gépjármű regisztrációjával, így piacvezető - erről már a világ vezető New Energy Vehicles (NEV) gyártója, BYD magyarországi PR-cége számolt be.

Közleményükben emlékeztetnek, hogy a márka forgalmazása 2023 októberében kezdődött meg Magyarországon, azóta 1000 autót adtak át a vevőknek, és szeptemberben immár a harmadik egymást követő hónapban a BYD volt a legnépszerűbb a BEV szegmensben Magyarországon. A további gyors növekedést még az idén újabb három modellel támasztják meg, eközben folyik az országos márkakereskedői hálózat kiépítése. (MTI)

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo