Meglepetést okoztak az új Skodák

Az új autók magyarországi piaca 8,6 százalékkal bővült az idén az első háromnegyed évben a tavalyi év hasonló időszakával összevetve, a Datahouse autópiaci adatszolgáltató adatai szerint.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idén január és szeptember között 89 052 új személygépkocsit adtak el, míg egy évvel korábban 83 016-ot.

Kishaszonjárműből 18 393 került forgalomba, az előző évben 15 325, a nagyhaszonjárművek eladása 4260-ra csökkent az előző évi 4730-ról.

A régi-új kedvenc
A régi-új kedvenc
Fotó: Pixabay
Új motorból 6347 került az utakra az előző évi 5606 után.

A magyarországi újautó-piac az idén márciusban és júniusban volt a legélénkebb, kiugróan magas 12 890, illetve 11 723 darabos forgalomba helyezéssel. A mélypont augusztusban jött el, ekkor 8111 autót helyeztek forgalomba a kereskedések. Szeptemberben megindult az élénkülés 9074 darabbal, de ez még elmaradt a 2023. szeptemberi 9796-tól.

Szeptemberben a Skoda volt a legkelendőbb márka Magyarországon 1096 forgalomba helyezett személyautóval. A Porsche Hungaria márkaigazgatója, Németh János szerint ez nagyrészt a jelentősen megújult modelleknek és a gyártás normalizálódásának köszönhető. A Skoda a január-szeptemberi adatok alapján a harmadik a márkák erősorrendjében.

A teljesen elektromos személyautók (BEV) szegmensében a BYD márka szeptemberre már elérte 22,7 százalékos részesedést Magyarországon 176 új gépjármű regisztrációjával, így piacvezető - erről már a világ vezető New Energy Vehicles (NEV) gyártója, BYD magyarországi PR-cége számolt be.

Közleményükben emlékeztetnek, hogy a márka forgalmazása 2023 októberében kezdődött meg Magyarországon, azóta 1000 autót adtak át a vevőknek, és szeptemberben immár a harmadik egymást követő hónapban a BYD volt a legnépszerűbb a BEV szegmensben Magyarországon. A további gyors növekedést még az idén újabb három modellel támasztják meg, eközben folyik az országos márkakereskedői hálózat kiépítése. (MTI)

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo