Megbotlott a BMW, nem fogynak a Rolls-Royce-k

Stagnáltak a BMW konszern eladásai az első félévben a cég honlapján publikált kimutatás szerint. Az elektromos modellek értékesítése csaknem negyedével nőtt ugyan, de az is messze elmarad a tavalyi éves növekedési ütemtől.

A német autóipari konszern az év első felében 1,213 millió autót értékesített, 0,1 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Ezen belül maga a BMW márka jobban teljesített 1,096 millió, az előző évinél 2,3 százalékkal több autó értékesítésével. A MINI és a Rolls-Royce márkák forgalma azonban csökkent: a MINI eladásai 18,7 százalékkal 114 ezerre, a Rolls-Royce eladásai pedig 11,4 százalékkal 2819-re.

Ha már a Rolls-Royce sem kell, nagy a baj
Ha már a Rolls-Royce sem kell, nagy a baj
Fotó: Pixabay

A második negyedéves értékesítési adatok kedvezőtlenebb képet mutatnak az év első felénél: a konszern eladásai 1,3 százalékkal csökkentek a múlt év azonos időszakához képest 618 ezerre. A BMW márka eladásai 2,2 százalékkal nőttek 565 ezerre. A MINI 27,6 százalékkal kevesebb autót adott el, 52 ezret, a Rolls-Royce pedig 16,0 százalékkal kevesebbet, 1294-et.

A legnagyobb mértékben a teljesen elektromos modellek értékesítése nőtt: az év első felében 24,6 százalékkal 190 ezerre, ami azonban messze elmarad a tavalyi éves áltagtól, amikor közel háromnegyedével nőttek az elektromos modellek eladásai. A növekedési ütem lassulása a második negyedévi értékesítési adatokban mutatkozik meg: a 108 ezres eladás 22,2 százalékkal haladja meg a tavaly második negyedévi értékesítést.

Az eladások lassulása földrajzi megoszlásban is megmutatkozik: Európában az év első felében 2,6 százalékkal többet, 460 ezer autót értékesített a konszern, a második negyedévben pedig 232 ezret, 0,1 százalékkal kevesebbet. Ezen belül Németországban az első félévi értékesítés 3,3 százalékkal csökkent 130 ezerre, a második negyedévi pedig 11,5 százalékkal 68 ezerre.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo