Az ismeretlen eredetű, összetételű és ellenőrizetlen forrásból származó folyadékok akár súlyos allergiás reakciókat is okozhatnak a fogyasztónak, hiszen azok a gyártás során nem voltak kitéve a szükséges ellenőrzésnek.
A hamis termékek legjelentősebb forgalma az interneten keresztül zajlik, mivel a vásárlók számára nagyon vonzóak a non-stop elérhető és alacsony árakat feltüntető, többségében igényesen kialakított online felületek. Interneten keresztül történő rendelés esetén különösen körültekintőnek kell lenni azoknál a portáloknál, ahol nem derülnek ki a forgalmazó cég adatai.
Ebben az esetben nem érdemes a vásárlásba belemenni, mert rendkívül nehéz, sőt gyakorlatilag lehetetlen a fogyasztói jogaink érvényesítése, ezért kerüljük az olyan webes vásárlási lehetőségeket, ahol nincs megjelölve a cégnév és az elérhetőség.
Nemcsak az online vásárlásnál kell óvatosnak lennünk: a parfümök az aluljárókban, piacokon és az utcán is könnyen hozzáférhetőek. Érdemes tehát gyanakodni, ha a termék ára és csomagolása vagy külső megjelenése, de akár a színe eltér a megszokottól.
Bíztató a HENT 2009. óta elvégzett éves fogyasztói kutatásának legfrissebb eredménye is. A hamis illatszerek, illetve kozmetikumok elutasítottsága egyre határozottabb: 2017-ben csupán a lakosság 10%-a jelezte, hogy talán venne, további 5% pedig, hogy bármikor venne ilyen terméket. Figyelemreméltó, hogy a hamis illatszerek, valamint kozmetikumok elutasítottsága 2011 óta folyamatosan növekszik: 2011-ben 66%, 2017-ben pedig már 85% az elutasítók aránya.