Lebukott a magyar sajtmaffia

Az Agrárközgazdasági Intézet munkatársai vették a fáradtságot és összehasonlították a magyar és a nyugati sajtárakat. Aztán tátva maradt a szájuk.

Hogyan lehetséges, hogy a gyengébb minőségű magyar sajt drágább, mint a magasabb bérezésű országok jobb minőségű sajtjai. Ez a nagy rejtély, miközben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke épp ma tarott előadást arról, miszerint a versenyhatóságok Európa-szerte részt vesznek az infláció elleni küzdelemben. Magyarországon ez a szervezet készítette azt az árfigyelő honlapot, amely szétreklámozza a multiknál lévő olcsóságokat, miközben azzal büszkélkedik, hogy ezzel a projekttel letörte az inflációt. Hogy mennyire sikeresen az látszik például a sajtárakból. Talán nem véletlen, hogy a magyar gvh-s árfigyelő honlaphoz hasonlót kereskedők szoktak csinálni, nem pedig az adófizetők pénzéből állami szervezetek. Egyébként is egy honlappal küzdeni az áremelkedések ellen olyan, mintha egy óceánba hordanánk vizet pohárral.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo