Külföldön is elfogynak a buszvezetők

Németországban gyorsan szélesedik az olcsó – a drágább vonattal versenyző – távolsági buszok hálózata, de a további fejlődés gátja, hogy nincs elég buszvezető.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A társaságok kétségbeesetten keresik az utánpótlást, de nem találják. A jelek szerint a német fiatalokat egyáltalán nem érdekli az a pálya, addig meg, hogy egy befogadott menekültet a volán mögé ültessenek, még hosszú az út.

Karl Hülsmann, a Buszvállalkozók Országos Szövetségének elnöke szerint annál nehezebb a helyzet, mivel a kereken 103 ezer buszvezető közül  sokan járnak már idősebb korban, és őket is pótolni kell, miközben kellenek a sofőrök az új távolsági járatokra. Az érdeklődés viszont hiányzik, mivel a fiatalok túl megerőltetőnek tartják a munkát, nem is beszélve arról, hogy eleve 10 ezer euróba kerül, amíg valaki megszerzi az e munkához szükséges jogosítványt.

Kép: Pixabay

A kényszerhelyzetben több vállalkozás már hozzájárul jövendő sofőrjeinek kiképzéséhez.

A hiányzó munkaerőt külföldről sem tudják pótolni (mint a teherautó-vezetők esetében), hiszen a buszvezetőnek jó nyelvismeretre van szüksége. Hülsmann szerint a nehéz helyzetből végül az jelenthet kiutat, ha majd üzembe helyezik az önjáró, vezető nélküli buszokat... (Forrás: Der Spiegel)

Az irodista buszt vezessen, a nővérke pedig operáljon?
Egy vezetőnek feladata, sőt kötelessége, hogy a cég életében felmerülő problémákra megoldást találjon. Az igazán jó vezető alkalmassága leginkább a válságos időkben mutatkozik meg, mivel az ilyen helyzetek nem hogy blokkolják vagy bénítják döntéseiben, hanem éppen ellenkezőleg, inspirálják, kreatívabbá teszik gondolkodását.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo