A társaságok kétségbeesetten keresik az utánpótlást, de nem találják. A jelek szerint a német fiatalokat egyáltalán nem érdekli az a pálya, addig meg, hogy egy befogadott menekültet a volán mögé ültessenek, még hosszú az út.
Karl Hülsmann, a Buszvállalkozók Országos Szövetségének elnöke szerint annál nehezebb a helyzet, mivel a kereken 103 ezer buszvezető közül sokan járnak már idősebb korban, és őket is pótolni kell, miközben kellenek a sofőrök az új távolsági járatokra. Az érdeklődés viszont hiányzik, mivel a fiatalok túl megerőltetőnek tartják a munkát, nem is beszélve arról, hogy eleve 10 ezer euróba kerül, amíg valaki megszerzi az e munkához szükséges jogosítványt.
A kényszerhelyzetben több vállalkozás már hozzájárul jövendő sofőrjeinek kiképzéséhez.
A hiányzó munkaerőt külföldről sem tudják pótolni (mint a teherautó-vezetők esetében), hiszen a buszvezetőnek jó nyelvismeretre van szüksége. Hülsmann szerint a nehéz helyzetből végül az jelenthet kiutat, ha majd üzembe helyezik az önjáró, vezető nélküli buszokat... (Forrás: Der Spiegel)