Az ásványvíz fogyasztásának évek óta jellemző gyors növekedési üteme idén bizonyára lelassul, mivel rendkívül magasak a bázisadatok a tavalyi forró nyár miatt. Amíg ugyanis a múlt évben jó 40 százalékkal több ásványvíz fogyott tavalyelőtthöz képest, addig idén a növekedés mutatója legfeljebb 15-20 százalékot ér el.
A június–augusztusi kereslet a szokásosnál sokkal jobban megnő a félliteres eldobható műanyag palack iránt, mivel a szomjúság gyors kielégítésére alkalmas. A gyakoribb ivás következménye az is, hogy az értékesítési csatornák közül a kiskereskedelem igénye sokkal nagyobb ütemben nő, mint a vendéglátásé.
A nyaralóhelyek közül a Balaton, Velencei-tó és Tisza-tó környékére szállít nyáron különösen sok ásványvizet és szénsavas üdítőitalt az Apenta. Bár a cég tapasztalatai szerint a balatoni szezon most már egy hónaposra rövidült.
A nagyobb kereslet érdekes módon nem az árak növekedésével jár együtt, hanem a csökkenésével. Ennek az ellentmondásnak az okát Barkász Anikó abban látja, hogy a boltláncok májustól kezdve szívesen adják az ásványvizeket olcsóbb, akciós áron. Ezzel ugyanis vonzzák a vevőket, és így igyekeznek versenyelőnyre szert tenni más kereskedelmi vállalatokkal szemben.
A gyakoribb akciók mellett a kereskedelmi márkás ásványvizek terjedése is befolyásolja az árakat. A kereskedelmi márkás ásványvizek piaci részesedése napjainkra meghaladta a 10 százalékot.
Ahogyan az utóbbi években az ásványvizek árának emelkedése még az infláció mértékét sem érte el, úgy a helyzet valószínűleg még jó ideig nem változik. Barkász Anikó úgy látja a piacot, hogy ebben a termékkategóriában körülbelül három év múlva alakulnak ki azok az erős prémium márkák. Akkorra várhatóan még jobban elterjed az egészséges életmód, és javul az ásványvíz pozíciója a fogyasztásban.
Kitolódik az ásványvízszezon augusztus végéig
Az ásványvízszezon idén a szokásosnál várhatóan tovább tart, és augusztus végéig húzódik. Igaz, hogy a fogyasztás ugrásszerű emelkedése is eltolódott, és a szokásos május helyett csak június elején kezdődött – mondja Barkász Anikó, az Apenta Ásványvíz és Üdítőital Kft. marketingvezetője az időjárási előrejelzések alapján. – A háromféle szénsavas változat közül nyáron a forgalom leginkább a csendesből és enyhéből emelkedik. Ezeket kedvelik inkább ugyanis az alkalmi fogyasztók.
Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!
2025. január 23. 15:30
Véleményvezér
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe
Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe
Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart
Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.
Soha nem látott kevés szavazattal győzött a Fidesz a dombóvári választáson
Mi a kevés és mi a sok?
Így kerül háromszor többe ugyanaz a termék Magyarországon, mint Spanyolországban
Ugyanannál az áruházláncnál.
Kiakad, ha meglátja, milyen méregdrága tárgyakra bukkant Hadházy Ákos Orbán Ráhelék fotóján
A minimalizmus mellett azért megcsillan a luxus.