Kitolódik az ásványvízszezon augusztus végéig

Az ásványvízszezon idén a szokásosnál várhatóan tovább tart, és augusztus végéig húzódik. Igaz, hogy a fogyasztás ugrásszerű emelkedése is eltolódott, és a szokásos május helyett csak június elején kezdődött – mondja Barkász Anikó, az Apenta Ásványvíz és Üdítőital Kft. marketingvezetője az időjárási előrejelzések alapján. – A háromféle szénsavas változat közül nyáron a forgalom leginkább a csendesből és enyhéből emelkedik. Ezeket kedvelik inkább ugyanis az alkalmi fogyasztók.

Az ásványvíz fogyasztásának évek óta jellemző gyors növekedési üteme idén bizonyára lelassul, mivel rendkívül magasak a bázisadatok a tavalyi forró nyár miatt. Amíg ugyanis a múlt évben jó 40 százalékkal több ásványvíz fogyott tavalyelőtthöz képest, addig idén a növekedés mutatója legfeljebb 15-20 százalékot ér el.

A június–augusztusi kereslet a szokásosnál sokkal jobban megnő a félliteres eldobható műanyag palack iránt, mivel a szomjúság gyors kielégítésére alkalmas. A gyakoribb ivás következménye az is, hogy az értékesítési csatornák közül a kiskereskedelem igénye sokkal nagyobb ütemben nő, mint a vendéglátásé.

A nyaralóhelyek közül a Balaton, Velencei-tó és Tisza-tó környékére szállít nyáron különösen sok ásványvizet és szénsavas üdítőitalt az Apenta. Bár a cég tapasztalatai szerint a balatoni szezon most már egy hónaposra rövidült.

A nagyobb kereslet érdekes módon nem az árak növekedésével jár együtt, hanem a csökkenésével. Ennek az ellentmondásnak az okát Barkász Anikó abban látja, hogy a boltláncok májustól kezdve szívesen adják az ásványvizeket olcsóbb, akciós áron. Ezzel ugyanis vonzzák a vevőket, és így igyekeznek versenyelőnyre szert tenni más kereskedelmi vállalatokkal szemben.

A gyakoribb akciók mellett a kereskedelmi márkás ásványvizek terjedése is befolyásolja az árakat. A kereskedelmi márkás ásványvizek piaci részesedése napjainkra meghaladta a 10 százalékot.

Ahogyan az utóbbi években az ásványvizek árának emelkedése még az infláció mértékét sem érte el, úgy a helyzet valószínűleg még jó ideig nem változik. Barkász Anikó úgy látja a piacot, hogy ebben a termékkategóriában körülbelül három év múlva alakulnak ki azok az erős prémium márkák. Akkorra várhatóan még jobban elterjed az egészséges életmód, és javul az ásványvíz pozíciója a fogyasztásban.

Véleményvezér

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo