Kitolódik az ásványvízszezon augusztus végéig

Az ásványvízszezon idén a szokásosnál várhatóan tovább tart, és augusztus végéig húzódik. Igaz, hogy a fogyasztás ugrásszerű emelkedése is eltolódott, és a szokásos május helyett csak június elején kezdődött – mondja Barkász Anikó, az Apenta Ásványvíz és Üdítőital Kft. marketingvezetője az időjárási előrejelzések alapján. – A háromféle szénsavas változat közül nyáron a forgalom leginkább a csendesből és enyhéből emelkedik. Ezeket kedvelik inkább ugyanis az alkalmi fogyasztók.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az ásványvíz fogyasztásának évek óta jellemző gyors növekedési üteme idén bizonyára lelassul, mivel rendkívül magasak a bázisadatok a tavalyi forró nyár miatt. Amíg ugyanis a múlt évben jó 40 százalékkal több ásványvíz fogyott tavalyelőtthöz képest, addig idén a növekedés mutatója legfeljebb 15-20 százalékot ér el.

A június–augusztusi kereslet a szokásosnál sokkal jobban megnő a félliteres eldobható műanyag palack iránt, mivel a szomjúság gyors kielégítésére alkalmas. A gyakoribb ivás következménye az is, hogy az értékesítési csatornák közül a kiskereskedelem igénye sokkal nagyobb ütemben nő, mint a vendéglátásé.

A nyaralóhelyek közül a Balaton, Velencei-tó és Tisza-tó környékére szállít nyáron különösen sok ásványvizet és szénsavas üdítőitalt az Apenta. Bár a cég tapasztalatai szerint a balatoni szezon most már egy hónaposra rövidült.

A nagyobb kereslet érdekes módon nem az árak növekedésével jár együtt, hanem a csökkenésével. Ennek az ellentmondásnak az okát Barkász Anikó abban látja, hogy a boltláncok májustól kezdve szívesen adják az ásványvizeket olcsóbb, akciós áron. Ezzel ugyanis vonzzák a vevőket, és így igyekeznek versenyelőnyre szert tenni más kereskedelmi vállalatokkal szemben.

A gyakoribb akciók mellett a kereskedelmi márkás ásványvizek terjedése is befolyásolja az árakat. A kereskedelmi márkás ásványvizek piaci részesedése napjainkra meghaladta a 10 százalékot.

Ahogyan az utóbbi években az ásványvizek árának emelkedése még az infláció mértékét sem érte el, úgy a helyzet valószínűleg még jó ideig nem változik. Barkász Anikó úgy látja a piacot, hogy ebben a termékkategóriában körülbelül három év múlva alakulnak ki azok az erős prémium márkák. Akkorra várhatóan még jobban elterjed az egészséges életmód, és javul az ásványvíz pozíciója a fogyasztásban.

Véleményvezér

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo