A most nyitó kínai piacon millió turista várja, hogy útnak indulhasson. A kínai utaztatók 8-10 napos, csak magyarországi helyszíneket kínáló túraajánlatai révén hamarosan akár megtöbbszöröződhet a vendégforgalom a világ egyik legjelentősebb küldőországából.
Közel 200 millió kiutazójával Kína a világ egyik legnagyobb küldőpiaca, ezért kiemelten fontos a magyar turizmus számára is. 2015 és 2019 között a kínai vendégek száma hazánkban 122%-kal, vendégéjszakáik száma pedig 105%-kal nőtt. Az ázsiai ország 2019-ben Budapest 9. legfontosabb küldőpiaca volt a vendégéjszakák száma alapján, az összes kínai vendégforgalom háromnegyedét a magyar fővárosban regisztrálták. Korábban a szervezett kínai turisták európai körútjuk során érintették hazánkat, jellemzően egy, legfeljebb két éjszakát töltöttek nálunk. A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai szerint a tavalyi évben egyénileg érkezett 24 ezer kínai vendég összesen 107 ezer vendégéjszakát töltött nálunk, átlagos tartózkodási idejük viszont a más küldőpiacokról hozzánk érkező turistákéhoz képest lényegesen hosszabb volt.
Az MTÜ kínai közösségi médiacsatornákon a járvány időszakában is mindvégig fenntartotta jelenlétét az ázsiai országban. Az újra nyitás óta pedig aktívan ösztönözte az utazásszervező irodákat, hogy csoportjaik hosszabb utazáson, Budapest mellett Magyarország más tájait is ismerjék meg. Az Ügynökség szakmai segítségével így olyan új vidéki desztinációk is helyet kaptak az immáron 8-10 naposra bővült kínai utazási csomagokban, mint a Pécs-Villány turisztikai térség, Eger, Balaton és Hévíz, Debrecen és környéke, vagy Pannonhalma. Az NTAK adatokból látszik, hogy a nyitás bejelentése óta máris mintegy 36 ezer vendégéjszakányi kínai foglalás érkezett erre az évre, és a vidéki előfoglalások például megháromszorozódtak tavaly ilyenkorhoz képest.