Kína szembe megy az amerikai döntéssel

Kína továbbra sem engedi felszállni a halálos balesetek miatt földre parancsolt Boeing 737 MAX utasszállítókat, jóllehet az amerikai légügyi hatóság szerdán feloldotta a gépek repülési tilalmát.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

A CCTV kínai állami hírcsatorna a kínai légiközlekedési felügyeletre hivatkozva pénteken arról adott hírt, hogy a 737 MAX típusú repülőgépek használatát csupán azt követően engedélyezhetik ismét, hogy az ilyen típusú utasszállítókat ért két halálos tömegbaleset körülményeinek vizsgálata lezárult.

en.wikipedia.org

A Boeing 737 MAX első légikatasztrófája 2018 októberében történt, akkor a Lion Air JT610-es járata zuhant le, fél évvel később az Ethiopean Airlines ET302-es járatát teljesítő gép szenvedett balesetet. A két szerencsétlenségben összesen 346-an vesztették életüket. Mindkét tragédia nem sokkal a felszállás után történt, az eddigi vizsgálatok kiderítették, hogy a MAX új fejlesztésű átesésvédelmi rendszere műszaki hiba és tervezési hiányosságok miatt úgy érzékelte, a repülőgép átesett, ezért lefelé nyomta a gép orrát. Ebből a helyzetből a pilóták már nem tudták kihozni a gépet, és lezuhantak.

Az amerikai légügyi hivatal azzal indokolta a 737 MAX repülési tilalmának feloldását, hogy a katasztrófákhoz vezető okokat feltárták, a műszaki hibákat kijavították, így ez a típus immár teljesen biztonságos. Kína azonban nem jelölt ki időkeretet a Boeing 737 MAX visszatérésére, a légügyi hatóság csupán annyit közölt, hogy a gépek repülési engedélyéhez a pilóták megfelelő képzésére és az eszközökön a biztonságot garantáló módosítások elvégzésére van szükség.

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo