A CCTV kínai állami hírcsatorna a kínai légiközlekedési felügyeletre hivatkozva pénteken arról adott hírt, hogy a 737 MAX típusú repülőgépek használatát csupán azt követően engedélyezhetik ismét, hogy az ilyen típusú utasszállítókat ért két halálos tömegbaleset körülményeinek vizsgálata lezárult.
A Boeing 737 MAX első légikatasztrófája 2018 októberében történt, akkor a Lion Air JT610-es járata zuhant le, fél évvel később az Ethiopean Airlines ET302-es járatát teljesítő gép szenvedett balesetet. A két szerencsétlenségben összesen 346-an vesztették életüket. Mindkét tragédia nem sokkal a felszállás után történt, az eddigi vizsgálatok kiderítették, hogy a MAX új fejlesztésű átesésvédelmi rendszere műszaki hiba és tervezési hiányosságok miatt úgy érzékelte, a repülőgép átesett, ezért lefelé nyomta a gép orrát. Ebből a helyzetből a pilóták már nem tudták kihozni a gépet, és lezuhantak.
Az amerikai légügyi hivatal azzal indokolta a 737 MAX repülési tilalmának feloldását, hogy a katasztrófákhoz vezető okokat feltárták, a műszaki hibákat kijavították, így ez a típus immár teljesen biztonságos. Kína azonban nem jelölt ki időkeretet a Boeing 737 MAX visszatérésére, a légügyi hatóság csupán annyit közölt, hogy a gépek repülési engedélyéhez a pilóták megfelelő képzésére és az eszközökön a biztonságot garantáló módosítások elvégzésére van szükség.