Nyáron azonban már átlagosan a járvány előtti termelési szintek 90 százalékán működtek a vállalatok, és ismét megjelent a munkaerőhiány a HR szolgáltatásokra specializálódott WHC csoport saját adatai szerint.
A tapasztalt szakembereket nem képes pótolni a vendéglátásból és a turizmusból felszabaduló munkaerő, így megindult a külföldi toborzás is. Az újabb korlátozások pedig további bizonytalanságot okoztak. Kulcsfontosságú lesz a munkaerőpiacon, hogy a termelő vállalatok milyen ütemben kapaszkodnak vissza vagy akár haladják meg a korábbi termelési szintjüket.
Gölt Viktor, a WHC Csoport ügyvezetője úgy vélte 2021-ben nem áll minden vissza a válság előtti szintre, ezért azon kell dolgozni, hogy a cégeket minél felkészültebben érjék a változások, ebben pedig kulcsszerepe lesz a rugalmas toborzásnak, illetve a munkaerő-kölcsönzésnek.
A minőségi munkaerőért folytatott "kiélezett harcban" fejleszteni kell a digitális toborzási eszközöket, be kell vetni a chatbotokat, és a közösségi médiát. Fontos, hogy ezeket a megoldásokat már nemcsak a szellemi foglalkoztatottak, hanem a kék galléros munkavállalók megtalálásához is alkalmazni kell