Jó üzlet a koronavírus-vakcina?

Javította a koronavírus elleni védőoltásból származó éves bevételi előrejelzését a Pfizer amerikai gyógyszergyártó, amely sorra köti az új szerződéseket az országokkal, mivel még több vakcinára van szükség, egyfelől az emlékeztető oltások miatt, másrészt engedélyt kaptak a védőoltás alkalmazására újabb korosztályok esetében.

A New York-i székhelyű vállalat kedden közzétett harmadik negyedéves gyorsjelentésében jelezte, hogy idén várhatóan 36 milliárd dollár bevételre tesz szert a COVID-19 elleni mRNS vakcina forgalmazásából, ami 7,5 százalékkal több az előző előrejelzésnél.

A koronavírus-világjárvány megfékezésének érdekében példátlan oltási kampányok indultak szerte a világban, a hatalmas keresletnek köszöngetően a BioNTech német biotechnológiai vállalattal közösen fejlesztett vakcina a Pfizer 172 éves történetének egyik legsikeresebb termékévé vált.

A Pfizer belgiumi vakcinagyárában. Fotó: Pfizer

Más vetélytársak, így a Moderna és a Johnson & Johnson gyártási nehézségei ugyancsak hozzájárultak ahhoz, hogy a Pfizernek sikerült erősítenie vezető szerepét a koronavírus elleni védőoltások piacán. Emellett forgalomba hozta az oltóanyag emlékeztető adagjait is, miközben várja az illetékes amerikai hatóság engedélyét az 5 és 11 év közötti gyermekeknél történő oltások beadásáról.

A szeptember 31-ével zárult negyedévben a Pfizer bevételei éves összevetésben 134 százalékkal, 24 milliárd 94 millió dollárra emelkedtek. A bevétel legnagyobb szeletét a különböző vakcinák biztosították, az egy évvel korábbi 1,71 milliárd dollárról 14,6 milliárd dollárra nőtt a forgalom értéke. Csak a koronavírus elleni oltóanyag forgalmazásából 13 milliárd dollár bevétele keletkezett a Pfizernek, miközben elemzők 10,88 milliárd dollárt vártak.

A vállalat adózás utáni nyeresége 8 milliárd 146 millió eurót tett ki, szemben az egy évvel korábbi 1 milliárd 469 millió dollárral. Az egy részvényre jutó hígított nyereség 1,42 dollárra rúgott, míg egy évvel korábban 26 centre. Kiigazításokkal számolva az egy részvényre jutó nyereség 1,34 dollár volt a harmadik negyedévben, míg egy évvel korábban 59 centet tett ki.

A Pfizer éves bevételeit a 81,0 milliárd és 82,0 milliárd dollár közötti sávba várja, az egy részvényre jutó hígított nyereség (EPS) egyszeri tételek nélkül 4,13 és 4,18 dollár között alakulhat. Eddig a Pfizer 78,0-80,0 milliárd dolláros bevétel mellett 3,95-4,05 dolláros EPS-re számított.

A várakozások további javítását ismét a koronavírus elleni védőoltás kiugró forgalma indokolja, ezt azonban részben ellensúlyozzák a megemelt kutatás-fejlesztési költségek, amelyeket a Covid-19 betegség elleni vakcinákra, vírusölő készítményekre és egyéb mRNS-alapú fejlesztési programokra fordítanak.

Véleményvezér

Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.
Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?
Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo