Németországban tavaly 5,4 milliárd euró értékben értékesítettek e-kerékpárt, ami csaknem a fele a 12 milliárd eurós európai bevételnek.
Fotó: Pixabay
Míg Spanyolországban az eladott kerékpároknak csupán a 18 százaléka volt e-kerékpár, Németországban az eladott kerékpárok több mint a fele (54 százaléka) elektromos volt.
Az EY tanulmánya szerint Németországban tavaly először esett vissza az e-kerékpárok eladása, 2023-hoz képest 2 százalékkal, 2 millióra mérséklődött. Eközben a bevétel 12 százalékkal, 5,4 milliárd euróra csökkent.
Tavaly a hagyományos kerékpárok eladásai is csökkentek, 5 százalékkal, 1,8 millió darabra.
Az elektromos kerékpárok átlagára tavaly tíz százalékkal, 2650 euróra (mintegy 1,07 millió forint) csökkent a Német Kerékpáripari Szövetség adatai szerint. Az elektromos kerékpárok így is több mint ötször annyiba kerültek, mint a hagyományos kerékpárok, amelyeknek az átlagára 500 euró (202 ezer forint) volt. (MTI)