Ilyen se volt még, külföldre akar utazni minden európai

Az éghajlatváltozás, a globális bizonytalanságok és a geopolitikai zavarok ellenére is virágzik az utazási hajlandóság Európában – derül ki az Europ Assistance nemzetközi felméréséből. A Holiday Barometer 24. kiadása szerint idén nyáron tíz európaiból közel nyolcan terveznek utazni, miközben a külföldi úti célok iránti érdeklődés is kimagasló.

Az utazások tervezése egyre tudatosabb: elsődleges szempont lett a biztonság, míg a természeti katasztrófáktól való félelem is érezhetően nőtt. Emellett a vásárlóerő határozza meg a nyaralási terveket: az utazást nem tervező európaiak közel 60 százaléka fő akadályként a pénzügyi korlátokat jelölte meg.

A biztonság lett a legfontosabb szempont az úti cél kiválasztásakor
A biztonság lett a legfontosabb szempont az úti cél kiválasztásakor
Fotó: Pixabay
A világszerte fellépő geopolitikai feszültségek ellenére is példátlan az utazási kedv, és az utazók hajlandóak új kultúrákat és úti célokat felfedezni – hívja fel a figyelmet a 23 ország nyaralási trendjeit vizsgáló felmérés. Tíz európaiból nyolcan (79 százalék) és tíz amerikaiból heten (71 százalék) terveznek utazni június és szeptember között, ami a barométer fennállása óta a valaha mért legmagasabb értéket jelenti.

A külföldi utazások iránti érdeklődés olyan országokban is növekszik, amelyek általában a belföldi nyaralásokat részesítik előnyben: az olaszok 36 százaléka és a franciák 35 százaléka is a nemzetközi utazásokat preferálja idén.

Két fő nyaralási trend jellemző minden kontinensen

Az európai utazók 63 százaléka tengerparti utazást tervez, míg 28 százalékuk a városi kirándulásokat részesíti előnyben. A kontinensen élők 3 legkedveltebb úti célja továbbra is Spanyolország, Olaszország és Franciaország, emellett Ázsia és Afrika is egyre vonzóbbá válik az utazók körében.

A kutatásban résztvevők szerint az ideális nyaraláson kikapcsolódhatnak és kiszakadhatnak a napi rutinból, valamint új helyeket fedezhetnek fel és emlékeket szerezhetnek. Minden kontinensen két fő nyaralási trend rajzolódik ki: az utazók olyan nyaralásokat keresnek, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy összegyűljenek a családdal és barátokkal, valamint a természet felfedezését kínálják.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo