Az MNB friss statisztikái alapján 2021-ben dinamikusan bővült a lakáscélú hitelkihelyezés. Az OTP Bank reprezentatív kutatása arra a kérdésre kereste a választ, hogy milyen szempontok alapján választanak és milyen utat járnak be azok, akik otthonteremtési céljaik eléréséhez lakáshitelt is igénybe vesznek.
A felmérés eredményei azt igazolják, hogy az ügyfelek hitelfelvételkor a biztonságot, a stabilitást, a kiszámíthatóságot tartják a legfontosabbnak. A válaszadók 57 százaléka ebben az esetben is ragaszkodik a saját, már jól ismert bankjához. Csaknem harmaduk az egyszerűbb adminisztrációs folyamatot, illetve a szakértelmen nyugvó ügyintézést tartja elsődlegesnek. Ugyanilyen arányban (28 százalék) keresik a legkedvezőbb ajánlatot kínáló hitelintézetet, a negyedüknél pedig a segítőkész ügyintéző és a folyamatok gyorsasága a meghatározó szempont a választásnál.
„Az ingatlanpiac felfutásával párhuzamosan érezhetően megerősödött a szakértelem, a megbízhatóság és az innováció jelentősége a lakáshitelezésben. Az OTP Bank mindhárom területen az élen jár: széleskörű termékkínálatával, felkészült szakértőivel, az adminisztrációs folyamatok felgyorsítását szolgáló innovatív megoldásaival, mint például a statisztikai értékbecslés vagy a videobankolás bevezetésével segíti ügyfeleit lakáscéljaik megvalósításában” – mondja Kormos Zoltán, az OTP Bank ingatlanhitelezésért felelős vezetője.
A statisztikai értékbecsléssel az ügyfelek kiválthatják az olykor elhúzódó hagyományos, helyszíni szemlével, felméréssel járó, költséges értékbecslési folyamatot, így több tízezer forintot, valamint értékes időt, akár heteket is nyerhetnek, ha az általuk kiválasztott lakás megfelel a pénzügyminisztériumi rendeletben<3> meghatározott feltételeknek. A videobank pedig arra kínál lehetőséget, hogy a hiteligénylés teljes folyamatát online tudják intézni és csak a szerződéskötéskor menjenek be személyesen a bankfiókba.
Ami a pénzügyi feltételeket illeti, a kutatásból az is kiderült, hogy az ügyfelek többsége jellemzően hosszabb futamidőre kötelezte el magát. A válaszadók csaknem fele (47 százaléka) 15 -20 év közötti futamidőre vette fel a hitelt. A kiszámíthatóság iránti igény erősödését jelzi, hogy a megkérdezettek 42 százaléka a teljes futamidőre, csaknem negyede 10, az ötöde pedig 5 évre fixálta a fizetendő kamat mértékét.