Így utaztunk idén nyáron

Minden nyárnak megvannak a maga utazási trendjei, felkapott úti céljai. Az utóbbi években azonban számos váratlan dolog is hatással volt nyaralási lehetőségeinkre. A 2020-21-es években a koronavírus-járvány húzta keresztül számításainkat, az elmúlt két nyár tervei pedig a hatalmas infláció és a kedvezőtlen gazdasági helyzet miatt váltak bizonytalanná. A Genertel Biztosító 2023-as adataiból csemegézve felderítettük, mi jellemezte az idei év hazai főszezonját.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Úgy tűnik, az elmúlt évek bezártsággal teli időszakai után, még az általános drágulás mellett is ismét megindult az utazási kedv. A HotelTechRiport cikke szerint Európában 20 százalékos növekedést jósoltak az idei évre turisztikai szempontból, ami a járvány előtti állapot elérését jelenti a szektornak. A RateGain adatai szerint idén június és augusztus között Portugáliába, Spanyolországba és Olaszországba vásároltak legtöbben repülőjegyet európai desztináció esetén.

Inkább külföld? (Fotó: Depositphotos)
Inkább külföld? (Fotó: Depositphotos)

Na de mi a helyzet itthon? Az idei nyáron a Genertelnél utasbiztosítást kötő ügyfelek közel fele Horvátországot választotta nyaralása helyszínéül. Nem meglepő, hisz Horvátország mindig örökzöld úti cél volt a magyarok körében, úgy látszik, ez a desztináció továbbra sem vesztett népszerűségéből.

A dobogó második helyén Olaszország áll, ahova az ügyfelek 16%-a utazott idén, ezt követte Ausztria, ahol 6,5 százalék töltötte el nyaralását. A népszerűségi lista magyar szomszédjainkkal folytatódik, úgy látszik, idén az autóval egyszerűen, viszonylag gyorsan megközelíthető úti célok vonzották a magyar turisták jelentős részét.

Erre erősít rá a következő statisztika is: a Genertel utasbiztosítást választó ügyfelek több mint 80 százaléka autóval vágott neki a nyaralásnak.

1 hét a tengerparton

Míg év elején a 3-4 napos kiruccanások voltak többségében, nyáron ennél hosszabb kikapcsolódásra vágytunk, átlagosan 7 napra utaztak el a Generteles ügyfelek. A legnépszerűbb úti célokat látva nem meglepő, hogy idén is a tengerparti nyaralások vitték a pálmát.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo