Így utaztunk idén nyáron

Minden nyárnak megvannak a maga utazási trendjei, felkapott úti céljai. Az utóbbi években azonban számos váratlan dolog is hatással volt nyaralási lehetőségeinkre. A 2020-21-es években a koronavírus-járvány húzta keresztül számításainkat, az elmúlt két nyár tervei pedig a hatalmas infláció és a kedvezőtlen gazdasági helyzet miatt váltak bizonytalanná. A Genertel Biztosító 2023-as adataiból csemegézve felderítettük, mi jellemezte az idei év hazai főszezonját.

Úgy tűnik, az elmúlt évek bezártsággal teli időszakai után, még az általános drágulás mellett is ismét megindult az utazási kedv. A HotelTechRiport cikke szerint Európában 20 százalékos növekedést jósoltak az idei évre turisztikai szempontból, ami a járvány előtti állapot elérését jelenti a szektornak. A RateGain adatai szerint idén június és augusztus között Portugáliába, Spanyolországba és Olaszországba vásároltak legtöbben repülőjegyet európai desztináció esetén.

Inkább külföld? (Fotó: Depositphotos)
Inkább külföld? (Fotó: Depositphotos)

Na de mi a helyzet itthon? Az idei nyáron a Genertelnél utasbiztosítást kötő ügyfelek közel fele Horvátországot választotta nyaralása helyszínéül. Nem meglepő, hisz Horvátország mindig örökzöld úti cél volt a magyarok körében, úgy látszik, ez a desztináció továbbra sem vesztett népszerűségéből.

A dobogó második helyén Olaszország áll, ahova az ügyfelek 16%-a utazott idén, ezt követte Ausztria, ahol 6,5 százalék töltötte el nyaralását. A népszerűségi lista magyar szomszédjainkkal folytatódik, úgy látszik, idén az autóval egyszerűen, viszonylag gyorsan megközelíthető úti célok vonzották a magyar turisták jelentős részét.

Erre erősít rá a következő statisztika is: a Genertel utasbiztosítást választó ügyfelek több mint 80 százaléka autóval vágott neki a nyaralásnak.

1 hét a tengerparton

Míg év elején a 3-4 napos kiruccanások voltak többségében, nyáron ennél hosszabb kikapcsolódásra vágytunk, átlagosan 7 napra utaztak el a Generteles ügyfelek. A legnépszerűbb úti célokat látva nem meglepő, hogy idén is a tengerparti nyaralások vitték a pálmát.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo