Így utaztunk idén nyáron

Minden nyárnak megvannak a maga utazási trendjei, felkapott úti céljai. Az utóbbi években azonban számos váratlan dolog is hatással volt nyaralási lehetőségeinkre. A 2020-21-es években a koronavírus-járvány húzta keresztül számításainkat, az elmúlt két nyár tervei pedig a hatalmas infláció és a kedvezőtlen gazdasági helyzet miatt váltak bizonytalanná. A Genertel Biztosító 2023-as adataiból csemegézve felderítettük, mi jellemezte az idei év hazai főszezonját.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Úgy tűnik, az elmúlt évek bezártsággal teli időszakai után, még az általános drágulás mellett is ismét megindult az utazási kedv. A HotelTechRiport cikke szerint Európában 20 százalékos növekedést jósoltak az idei évre turisztikai szempontból, ami a járvány előtti állapot elérését jelenti a szektornak. A RateGain adatai szerint idén június és augusztus között Portugáliába, Spanyolországba és Olaszországba vásároltak legtöbben repülőjegyet európai desztináció esetén.

Inkább külföld? (Fotó: Depositphotos)
Inkább külföld? (Fotó: Depositphotos)

Na de mi a helyzet itthon? Az idei nyáron a Genertelnél utasbiztosítást kötő ügyfelek közel fele Horvátországot választotta nyaralása helyszínéül. Nem meglepő, hisz Horvátország mindig örökzöld úti cél volt a magyarok körében, úgy látszik, ez a desztináció továbbra sem vesztett népszerűségéből.

A dobogó második helyén Olaszország áll, ahova az ügyfelek 16%-a utazott idén, ezt követte Ausztria, ahol 6,5 százalék töltötte el nyaralását. A népszerűségi lista magyar szomszédjainkkal folytatódik, úgy látszik, idén az autóval egyszerűen, viszonylag gyorsan megközelíthető úti célok vonzották a magyar turisták jelentős részét.

Erre erősít rá a következő statisztika is: a Genertel utasbiztosítást választó ügyfelek több mint 80 százaléka autóval vágott neki a nyaralásnak.

1 hét a tengerparton

Míg év elején a 3-4 napos kiruccanások voltak többségében, nyáron ennél hosszabb kikapcsolódásra vágytunk, átlagosan 7 napra utaztak el a Generteles ügyfelek. A legnépszerűbb úti célokat látva nem meglepő, hogy idén is a tengerparti nyaralások vitték a pálmát.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo