Hogyan védje egy cég a márkáját? Még pályázható egy támogatás

Egy cégnév, márkanév vagy terméknév bevezetése sok időbe és pénzbe kerül, ezért sokat is ér. A legtöbb esetben mégsem védi a márkákat semmi, bárki lemásolhatja. Ez ellen véd a védjegyoltalom, amit december 8-ig még Európai Uniós támogatással igényelhetnek a kis- és közepes vállalkozások.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Ezerszer egyszerűbb és olcsóbb egy védjegy bejegyzése, mint jogi vitába bonyolódni vagy új márkát felépíteni. Védjegyoltalom nélkül, ha a konkurencia megtévesztően hasonló termékeket és emblémákat használ, évekbe és tetemes perköltségbe is telhet, mire jogorvoslatot nyerhetünk. Ezzel szemben, egy bejegyzett védjeggyel ez gyerekjáték” – érvel Dr. Bodó Gergely ügyvéd, a Bodó Ügyvédi Iroda vezetője.

A januárban indult támogatási program keretében az Európai Unió visszatéríti a nemzeti vagy uniós védjegyek, formatervezési minták bejelentési díjának 75 százalékát, illetve az Unión kívüli védjegyek 50 százalékát.

December 8-ig lehet pályázni (Fotó: Depositphotos)
December 8-ig lehet pályázni (Fotó: Depositphotos)

Egy vállalkozás legfeljebb 1000 euró összegű visszatérítést kaphat. A pályázaton európai uniós székhellyel rendelkező, mikro-, kis- vagy középvállalkozások vehetnek részt. A pályázat 2023. december 8-ig tart. A pályázati keretösszeg 25 millió euró, a pályázatok elbírálása érkezési sorrendben történik, tehát érdemes mihamarabb benyújtani.

Kinek érdemes a védjegyoltalommal élni?

„Nagyon nehéz meghúzni a határt, szívem szerint azt mondanám, minden működő vállalkozásnak. De talán könnyebben választ kaphatunk, ha megfordítjuk a kérdést: mekkora veszteséggel járna, ha egy másik cég megtévesztésig hasonló névvel folytatna hasonló tevékenységet? Ha ez nagyobb vagy egyenlő a védjegy költségével, már megéri befektetni. Az aktív kommunikációt folytató cégek számára pedig kifejezetten javasolt élni a védjegybejelentés lehetőségével, hiszen ilyenkor a márkanév széles körben forog, a másolás kockázata is nagyobb” – tanácsolja Dr. Bodó Gergely.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo