Hogy alakultak az ipari termelői árak?

Tavaly novemberben az ipari termelői árak 5,5 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbiakat; az áremelkedés ütemét elsősorban a forint gyengülése befolyásolta az euróval szemben.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A belföldi értékesítés árai 1,3 százalékkal, az exportértékesítés forintban mért árai 7,7 százalékkal emelkedtek - jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

Az előző hónaphoz képest a belföldi értékesítési árak 0,5 százalékkal nőttek, az exportértékesítéséi 0,2 százalékkal csökkentek, így a termelői árak összességében nem változtak.

A belföldön  a 63 százalékos súlyt képviselő feldolgozóiparban 1,2, a 32 százalékos súlyú energiaiparban 0,7 százalékkal emelkedtek az árak éves összevetésben tavaly novemberben. Az ipari exportárakon belül a közel 95 százalékos súlyt képviselő feldolgozóiparban 7,5 százalékos volt a drágulás.

A múlt év első tizenegy hónapjában a belföldi értékesítés árai 0,7, az exportértékesítéséi 5,7 százalékkal nőttek, így az ipari termelői árak összességében 4,0 százalékkal magasabbak voltak, mint az előző év azonos időszakában.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo