hirdetés

Halálra ítélték a lézernyomtatókat, visszajönnek a tintasugarasok

A cég 2026-ra teljesen leáll a lézernyomtatók globális értékesítésével és forgalmazásával. A döntést a vállalat azzal indokolja, hogy a tintasugaras nyomtatók használata jelentős előrelépést jelent a fenntarthatóság terén. Ennek oka a különböző technológiák működésében rejlik – a lézer esetében hőre van szükség a festék papírra égetéséhez, míg a tintasugaras technológia hidegen működik, és kevesebb energiát igényel.

hirdetés

Az Epson leállítja a lézernyomtatók értékesítését, mivel ez a technológia csak korlátozottan képes a fenntarthatóbb működésre. A hír egy évvel azt követően érkezik, hogy az Epson bejelentette 100 milliárd jent értékű befektetését a fenntartható innovációba.

Magyarországon a lézeres volt a divat (Fotó: Epson)Magyarországon a lézeres volt a divat (Fotó: Epson)

„A lézernyomtatók piacának elhagyása elkerülhetetlen volt. Vállalatként elkötelezettek vagyunk a fenntartható innováció és a cselekvés iránt, amely nem fér össze a lézernyomtatók értékesítésével. Az üzleti tintasugaras nyomtatóknál több energiát fogyasztanak, és több kellékanyagot használnak fel" – mondta Rob Clark, az Epson EMEA vezető alelnöke.

Cégünk mostantól 100 százalékban a piezo hőmentes tintasugaras nyomtatókra összpontosít, és a megfelelő technológiánk segítségével hatékony, fenntartható nyomtatási megoldásokat biztosítunk partnereink és végfelhasználóink számára.

 

Az üzleti tintasugaras nyomtatók piacán az előrejelzések szerint növekedés várható, méghozzá a lézernyomtatók rovására. Az IDC adatai szerint a nyugat-európai üzleti tintasugaras nyomtatók piaca évente +5,1 százalékkal fog nőni, ezzel szemben évi -0,4 százalékkal csökken majd a lézernyomtatás iránti igény. Hasonló trendeket mutat a közép-kelet-európai, valamint a közel-keleti piac is. Az IDC kutatása alapján a döntéshozók 88 százaléka „kiemelkedően", illetve „nagyon" fontosnak tartja az energiafogyasztás és a hulladék kérdéskörét új nyomtatóeszközök kiválasztásakor.

Az Epson Enterprise új termékcsaládja

A bejelentéssel egyidőben a cég új termékcsaládot is bemutatott. Az új, WorkForce Enterprise AM sorozat 40-60 lap/perc nyomtatási kapacitással rendelkező, multifunkciós üzleti modelljei biztosítják a fenntartható, hőmentes működést, a széles választék pedig minden igénynek megfelel. A kis helyigénynek és könnyű kialakításnak köszönhetően a termékek segítenek csökkenteni a gyártás és a kiszállítás során felhasznált erőforrásokat. A nagy kapacitású tintapatronok csökkentik az anyagfelhasználás, szállítás, tárolás és a kellékanyagok kezelésének szükségességét, valamint csökkentik a rutinszerű karbantartások miatti leállást.

hirdetés

Véleményvezér

Már jégpálya is van Felcsúton

Már jégpálya is van Felcsúton

Egyik napról a másikra kinőtt a földből.
Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Végre egy élelmiszer, aminek látványosan lejjebb ment az ára még nálunk is

Jó volt a termés világszerte, a túlkínálat miatt pedig legalább 50 százalékot esett az avokádó globális ára.
Már a kiflit is horroráron adják

Már a kiflit is horroráron adják

A Vakmajom blog követi az egyik budapesti pékségben árult termék árának alakulását, ahol már 350 forintot is elkérnek egy kovásos kifliért.
Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

Nőttek a veszteségadatok az orosz-ukrán fronton

A hadseregek átcsoportosítását követően ismét felerősödtek a harci cselekmények Ukrajnában, ami növeli az áldozatok számát.
Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Megtaláltuk Szijjártó Péter legnagyobb ellenlábasát

Szijjártó Péter külügyminiszter béke barátja Bagarjaként járja a világot és nem érti, miért nem értik. Az észt miniszterelnök most elmondta.
Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Duplájára nőtt a túrós tészta ára

Igazi hungarikum a túrós csusza, nincs olyan magyar ember, aki ne ismerné, ne evett volna. Ára iránymutató.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo