Fontos határidő közeleg: már csak egy hete maradt az autósoknak

Már csak egy hete maradt az év végi fordulós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) rendelkező autósoknak arra, hogy eldöntsék, elfogadják-e jelenlegi biztosítójuk ajánlatát a következő éves időszakra, vagy inkább szerződést váltanak - hívta fel a figyelmet a Netrisk.hu.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az online biztosításközvetítő portál saját adatai alapján közölte: a novemberben zajló év végi kgfb-kampány eddigi szakaszában az érintett ügyfelek 24 ezer forint körüli átlagdíjon kötötték meg szerződéseiket, ami 8 százalékkal kedvezőbb a tavalyi kampányban tapasztalt 26 100 forintnál.

A Netrisk.hu-nál történt közel 14 ezer tényleges megrendelés során az ügyfelek 62 százaléka a következő évre három szereplőnél, az Union, a Genertel és az Uniqa biztosítónál kötött új szerződést. Az idei kampányban több biztosító is számottevő mértékű díjcsökkentést hajtott végre, ezért egy váltással a vártnál jóval többen képesek a jelenlegi biztosítójuk által ajánlottnál kedvezőbb díjon kötni kötelező biztosítást a következő évre - jelezte a közleményben Cseh Anett, a Netrisk.hu termékfejlesztési vezetője az MTI összefoglalója szerint.

(Fotó: Pixabay)

Az autósok jelentős része a rendelkezésre álló időszak utolsó napjaiban lép, így a Netrisk.hu várakozása szerint december 1-jéig még 30-40 ezer szerződés felmondására kerülhet sor. A biztosításközvetítő portál emlékeztetett, hogy az összehasonlításhoz szükséges indexdíjakat a biztosítóknak november 11-ig kellett eljuttatniuk az év végi évfordulós ügyfeleikhez.

A Netrisk.hu szerint az ügyfelek tudatos díjcsökkentési törekvését mutatja, hogy a díjkedvezménnyel járó éves díjfizetési lehetőséget a tavalyi 87 helyett idén már 90 százaléknyian választották, a csekkes fizetések aránya pedig a tavalyi 16-ról 13 százalékra csökkent. Most is népszerű az e-kommunikációs kedvezmény, amelynek fejében az ügyfél vállalja, hogy a biztosítóval történő kapcsolattartást nem postai úton, hanem elektronikusan végzi.

Az év végi kampányban már csak azok a járművek érintettek, amelyeket 2010 előtt vásároltak meg jelenlegi tulajdonosaik. Az érintettek aránya tehát évről évre csökken, az idén az összes autós kevesebb mint ötöde tartozik ebbe a körbe. Biztosítóváltási szándékuk esetén a felmondásnak december elseje éjfélig igazoltan be kell érkeznie a jelenleg biztosítójukhoz.

(MTI)

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo