Zsarol a Gazprom
Ha Európa figyelmen kívül hagyja a Gazprom érdekeit, és akadályozza terjeszkedését, az orosz gázipari óriás más piacok felé fordul - figyelmeztetett tegnap a Gazprom vezére. Az EU energiaügyi biztosa szerint a váratlan fenyegetés igazolja az unió korábbi aggodalmait - olvasható a Népszabadságban.
Alekszej Miller, a gázóriás elnöke az EU nagyköveteivel folytatott tárgyalásai során azt kifogásolta, hogy az EU tagállamai korlátozzák a Gazprom befolyásszerzését az európai ellátórendszerekben. A Gazprom vezetője elmondta, hogy tiszteletben tartják a már megkötött szerződéseket, de a jövőre nézve más piacok fele is terjeszkedhetnek, ha nem találnak közös nevezőt az EU-val.
Érdektelenség a munkaerőpiacon
A munkanélküli szakmunkások toplistáját az eladók vezetik, közel harmincezren keresik álmaik állását - írja a Világgazdaság. A sorrend szerint, az eladókat a lakatosok, a sofőrök és a kőművesek követik a listán. Bár a munkaügyi tárca álláspiaci elemzése szerint az építőipari cégek egynegyede tartósan munkaerőhiánnyal küzd, vagyis már több mint egy éve nem talál megfelelő szakembert, a regisztrációban szereplő 9452 kőműves mégis hiába várja az állásajánlatokat. A földrajzi távolság, ehhez kapcsolódóan a mobilitás hiánya, a regisztrált állástalanok érdektelensége, feketefoglalkoztatásuk, valamint a munkanélküliek elavult képzettsége és tapasztalathiánya az, ami miatt a munkaerő-piaci kereslet és a kínálat találkozása meghiúsul - derül ki a cikkből.
Tankolás előtt
Magyarországon egy benzinkút hálózat két töltőállomása között markáns árkülönbségek is lehetnek nem beszélve más-más cégek kútjairól - írja a Napi Gazdaság. A helyzet a korábbiakhoz képest sokat javult, ugyanis a legtöbb helyen tankolás előtt meg lehetett győződni az árakról; egy éve a sofőr sok helyütt csak akkor értesült várható kiadásairól, amikor a töltőpisztolyt már leakasztotta a kútról. A benzinkutasok szerint semmi sem szorítja rá a töltőállomásokat az árrés szűkítésére; nem ritka a 25-27 forintos haszon sem, ez pedig azt mutatja, hogy folytatódó áremelkedés esetén tovább nőhet a kutak közötti különbség.
Légi szállítmányozás
A tavalyi visszaesés után ismét meredeken emelkedik a ferihegyi légikikötő áruforgalma. A Budapest Airport brit üzemeltetői a cargofejlesztéseket - a korábbi tervekkel szemben - a reptér meglévő területén képzelik el - olvasható a Magyar Hírlapban. A teherforgalom növelésére az üzemeltetők, egy a reptér területén kívül eső húszhektáros területet szemeltek ki, amelyet az Airport Cargo Development Kft.-től akartak megvásárolni, 4,7 milliárd forintért. A beruházás, azonban állami jóváhagyás híján meghiúsult. A jelenlegi terv szerint, az új logisztikai bázist az Ecserhez közel eső kifutópálya mellett kívánják felépíteni.