Fél év alatt 100 milliárd forintért 75 millió ruhadarab

A háztartások fogyasztása ruházati cikkből és cipőből 100 milliárd forintra tehető az idei első félévben a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlegének adatai szerint. A háztartások 77 százaléka vásárolt január–júniusban ruhát vagy cipőt. Összesen közel 75 millió darabot, állapítja meg a Magyarországon ebben a termékkategóriában először végzett részletes piackutatás.

Az éves forgalom várhatóan meghaladja a 200 milliárd forintot, a téli bevásárlások és a karácsonyi ajándékozás következtében.
Összesen a háztartások fél év alatt majdnem 30 millió vásárlásról számolnak be, ami alkalmanként átlagosan 2,5 darab árucikk vételét jelenti. Egy vásárlásra hozzávetőlegesen 3500 forintköltés jut.

Ebben az évben kezdték el figyelni a FashionScope nevű kutatási rendszerben a ruházati cikkek vásárlását. A 3,8 millió magyarországi háztartást reprezentáló 2000 háztartásban naponta feljegyzik, hogy mit, mikor, hol, mennyiért vásároltak. Jelentéseiket havonta küldik el a piackutatóknak, akik ellenőrzés után negyedévenként dolgozzák fel az adatokat.

A leggyakrabban vásárolt cikkek a következők: Harisnyát és cipőt majdnem minden második háztartásban vásároltak az első félévben. Nem sokkal lemaradva következik a blúz, ing, póló termékcsoport. De női fehérneműt is a háztartások több mint 40 százalékában vettek a vizsgált időszakban.
Szoknyát vagy nadrágot már csak a háztartások egyharmada szerzett be, férfi fehérneműt pedig egyötöde.

A vásárlások színhelyeinek adatai a piacok és utcai árusok nagy népszerűségét mutatják. Ezt az értékesítési formát ugyanis a háztartások fele igénybe vette. A második legkedveltebb forma az általános ruházati szaküzlet, ahol a háztartások jó egyharmada vett valamit január–júniusban. Utána következik, jóval kisebb aránnyal a cipő szaküzlet és a távol-keleti bolt. A hipermarket és Cash & Carry piaci hatóköre megelőzi az általános áruházét.
Használt ruhaüzletben a háztartások tíz százaléka költött el pénzt legalább egyszer, hat hónap alatt.

A háztartások fogyasztásának trendjei alapján megfigyelhető, hogy a költés átrendeződik. A lakosság kereskedelmi szempontból releváns kiadásaiból egyre kisebb hányad jut élelmiszerre, és a vásárlóerő növekedésével a ruházati forgalom nagyarányú fellendülése várható a GfK piackutatói szerint.

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo