Az éves forgalom várhatóan meghaladja a 200 milliárd forintot, a téli bevásárlások és a karácsonyi ajándékozás következtében.
Összesen a háztartások fél év alatt majdnem 30 millió vásárlásról számolnak be, ami alkalmanként átlagosan 2,5 darab árucikk vételét jelenti. Egy vásárlásra hozzávetőlegesen 3500 forintköltés jut.
Ebben az évben kezdték el figyelni a FashionScope nevű kutatási rendszerben a ruházati cikkek vásárlását. A 3,8 millió magyarországi háztartást reprezentáló 2000 háztartásban naponta feljegyzik, hogy mit, mikor, hol, mennyiért vásároltak. Jelentéseiket havonta küldik el a piackutatóknak, akik ellenőrzés után negyedévenként dolgozzák fel az adatokat.
A leggyakrabban vásárolt cikkek a következők: Harisnyát és cipőt majdnem minden második háztartásban vásároltak az első félévben. Nem sokkal lemaradva következik a blúz, ing, póló termékcsoport. De női fehérneműt is a háztartások több mint 40 százalékában vettek a vizsgált időszakban.
Szoknyát vagy nadrágot már csak a háztartások egyharmada szerzett be, férfi fehérneműt pedig egyötöde.
A vásárlások színhelyeinek adatai a piacok és utcai árusok nagy népszerűségét mutatják. Ezt az értékesítési formát ugyanis a háztartások fele igénybe vette. A második legkedveltebb forma az általános ruházati szaküzlet, ahol a háztartások jó egyharmada vett valamit január–júniusban. Utána következik, jóval kisebb aránnyal a cipő szaküzlet és a távol-keleti bolt. A hipermarket és Cash & Carry piaci hatóköre megelőzi az általános áruházét.
Használt ruhaüzletben a háztartások tíz százaléka költött el pénzt legalább egyszer, hat hónap alatt.
A háztartások fogyasztásának trendjei alapján megfigyelhető, hogy a költés átrendeződik. A lakosság kereskedelmi szempontból releváns kiadásaiból egyre kisebb hányad jut élelmiszerre, és a vásárlóerő növekedésével a ruházati forgalom nagyarányú fellendülése várható a GfK piackutatói szerint.
Fél év alatt 100 milliárd forintért 75 millió ruhadarab
A háztartások fogyasztása ruházati cikkből és cipőből 100 milliárd forintra tehető az idei első félévben a GfK Piackutató Intézet ConsumerScan részlegének adatai szerint. A háztartások 77 százaléka vásárolt január–júniusban ruhát vagy cipőt. Összesen közel 75 millió darabot, állapítja meg a Magyarországon ebben a termékkategóriában először végzett részletes piackutatás.
Véleményvezér

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban
Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek.

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország
Ukrajna és Románia is jobban teljesített.

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok
Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is.

Elbújhat a kormány a nyugdíjas áfa-visszatérítéssel, alapból röhejesen olcsó a zöldség és a gyümölcs egy bécsi piacon
Már csak ezért is jó lenne osztrák nyugdíjasnak lenni.

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost
A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben.

Megéri majd átmenni vásárolni: olyan bolt nyílik Szlovákiában, amilyen Magyarországon nincs
Komoly vetélytársat kapnak a diszkontláncok.