Ezek az élelmiszerek drágultak a legjobban idén

Mérleget vont az idei évről a Privátbankár.hu.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Az idei élelmiszerár-emelkedés a tavalyi, szintén tempós drágulásra rakódott rá - mutatott rá laptársunk Árkosár-felmérése. 2020-ban az élelmiszerek magasan az átlagos árszínvonal-emelkedés fölött drágultak. Idén a KSH által mért átlagos infláció is sokkal magasabb, mint tavaly - évtizedes csúcsok dőlnek meg egyebek mellett az üzemanyagok, az energia, a szeszes italok és dohánytermékek drágulása miatt, de az élelmiszerárak emelkedése is folyamatosan gyorsult az év vége felé haladva.

(Fotó: Pixabay)

Mindennek következményeként az Auchan, a Tesco és az Interspar átlagos ára a Privátbankár.hu által közel 15 éve vizsgált élelmiszerkosár körében megközelítette a 24 500 forintot decemberre.

Decemberben a legnagyobb áremelkedést (+52 százalék) a margarinnál találtak, miközben a legnagyobb átlagos drágulást 2021-ben az étolajnál mérték, ami megközelítette a 30 százalékos átlagos áremelkedést. Az étolaj után a margarin következik a sorban, 22 százalékos átlagos éves áremelkedéssel. A dobogó harmadik fokán a tömény szeszesital áll; a felmérésben szereplő ital 19 százalékkal drágult átlagosan 2021-ben a vizsgált hipermarketekben.

További részleteket, a teljes felmérést itt találja.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo