A BMW konszern tulajdonában lévő luxusmárka 2022-ben 6021 járművet értékesített, ami 8 százalékkal haladja meg a korábbi értékesítési csúcsot jelentő 2021-es adatokat a gyártó hétfői közlése szerint.
A Rolls-Royce legnagyobb felvőpiaca továbbra is az Egyesült Államok, mintegy 35 százalékos részesedéssel. Kínában, a második legnagyobb piacon a járványügyi korlátozások miatt az eladások egyszámjegyű csökkenést mutattak. Az európai piac stabil növekedést produkált, Németországban és az Egyesült Királyságban is megdőltek a korábbi értékesítési rekordok.
A több mint 50 országba szállító Rolls-Royce megerősítette pozícióját a Közel-Keleten, viszont az Oroszország elleni szankciók miatt 250-300-zal kevesebb autót értékesített az országban.
Torsten Müller-Ötvös vezérigazgató az éves adatokat értékelve elmondta: a teljes portfólióban erős volt a kereslet, a rekordértékesítés mellett a cég első, teljesen elektromos meghajtású modelljének, az Spectre-nek a bemutatása miatt is nagy jelentőségű a 2022-es év.
A luxusgyártó első elektromos modellje az idei év végén kerül a piacra, és az előrendelések már most jóval meghaladták a várakozásokat - közölték.
A 118 éve alapított brit luxusautógyártó 1998-ban került a BMW csoporthoz. (MTI)