Étkezési szokások új trendjei

A marhahúst sokkal kevesebben kedvelik, és átlagosan csak fele olyan gyakran fogyasztják, mint két évvel ezelőtt. (Alighanem szerepet játszik ebben a kerge-marha kórral kapcsolatos félelem.) A sertés- és különösen a baromfihús megítélése viszont javult. Többek közt ezt állapítja meg a GfK Piackutató Intézet „Étkezési szokások 2001” című tanulmánya. Immár tizenharmadik éve, folyamatosan nyomon követik az étkezések rendjét, fontosságát, 47 különböző ennivaló és ital kedveltségét és fogyasztásának gyakoriságát.

A tanulmányt nyilvánosan mutatták be „Az étkezési és élelmiszervásárlási szokások várható változásai” című konferencia keretében Budapesten.

A sertéshús kedveltségének hosszú évek óta tartó csökkenő tendenciája vett idén pozitív fordulatot. Ugyanis újra a felnőtt lakosság 81 százaléka sorolja a kedvelt élelmiszerek közé. Ugyanez a mutató a baromfinál már 95 százalékosra növekedett. A korábbiakhoz képest szélesebb körben népszerűek a húskészítmények is.

A marhahús fogyasztásának gyakorisága az egy főre jutó heti átlagos 0,6 napról 0,3 napra csökkent. Leggyakoribb húsétel a baromfi, amit egy magyar felnőtt átlagosan háromnaponként eszik. Utána a sertés következik, mivel kéthetenként átlag háromszor kerül az asztalra. Az egyes élelmiszerek kedvezőbb megítélése tehát nem feltétlenül jár együtt a többszöri fogyasztásukkal.

A sertéshús 1,6-os és a baromfi 2,2-es heti gyakorisági mutatója stagnálást jelez a legutóbbi évekhez képest. Eszerint az egyes élelmiszerek kedvezőbb megítélése nem feltétlenül jár együtt a többszöri fogyasztásukkal.

Érthetően, hiszen az evés gyakoriságát, illetve az étel mennyiségét a kedveltségen túl még sokféle tényező befolyásolja. Az életmód, az élelmiszerek elérhetősége, vásárlásának és fogyasztásának körülményei, az egészséges táplálkozásra való törekvés fontos szerepet játszik.

Véleményvezér

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán

A jövőben terepjáróval üldözhetik Hadházy Ákost Hatvanpusztán 

A bicskei rendőrök a szakmaiság csúcsán járnak.
A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo