„2022 sem az új autókat értékesítő márkakereskedők, sem a használtautó-importőrök számára nem lesz gyümölcsöző év: az előbbi piacon 8-9 százalékos, míg az utóbbin 2-3 százalékos visszaesés várható tavalyhoz képest. A belföldi használtautó-piacon ugyanakkor a tavalyit meghaladó forgalmat tapasztalhatunk – hangsúlyozza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Mindez többi között annak köszönhető, hogy ide áramlott át azoknak a vásárlóknak egy része, akik az alkatrészhiány miatt csak hosszú várólistákról jutottak volna új autóhoz, illetve a magasabb európai árak miatt a használtimportról is lemondtak.”
Új időszak küszöbén
Az elmúlt hónapokban új tendenciák jelentek meg a hazai autópiacokon, amelyek várhatóan a használtautó-piacokra is hatást gyakorolnak:
Az elmúlt több mint egy évet jellemző chiphiány fokozatosan megszűnőben van, a következő időszakban a vásárlók már újra nagyobb készletekkel és rövidebb várólistákkal találkozhatnak majd.
Bár a gazdasági helyzet romlása, a megélhetési költségek és az energiaárak gyors emelkedése miatt átmenetileg visszaesett a vásárlói kereslet, a piaci szereplők arra számítanak, hogy a visszaépülő kínálat, és az előbb-utóbb újra általánossá váló kedvezményes akciók hatására már tavasztól visszatérhet az élénkülés az újautó-piacra.
Az újautópiac normalizálódása a használt autók árának alakulásában is megmutatkozik: a JóAutók.hu portálon a használt személyautók átlagára az év eleje óta átlagosan 15 százalékot emelkedett, október közepe óta ugyanakkor ez a növekedés teljesen megállt.