Előtérben a digitális megoldások - óriási fölénybe kerültek ezek az ATM-ek

Vevő a lakosság az új, elektronikus - egyben készpénzmentes digitális megoldásokra - közölte Árva András a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője, egy csütörtöki, üzleti eseményen. A K&H-nál a készpénzbefizetések több mint 90 százalékát - több 100 milliárdos értékben - már az ATM-ek végzik, ezzel szinte marginálissá vált a fiókos készpénzbefizetés. A K&H-nál megkezdődött a papíralapú ügyintézés nyugdíjazása is, 800 ezer ügyfélnél már a biometrikus aláírást használják, a fiókok 87 százaléka pedig már pénztármentes, továbbá a mobilbankos sárgacsekk-befizetések száma havi átlagban 53 ezer, a személyi kölcsönöknél pedig fölénybe került az online igénylés, 53 százaléka történik az interneten keresztül.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Digitális versenyfutás jellemzi a globális és a magyar gazdaságot egyaránt, ezen belül a pénzügyeket is. Ennek eredményeként felértékelődnek az elektronikus, egyben készpénz- és papírmentes digitális megoldások, a lakosság pedig vevő ezekre - közölte a K&H, amely rengeteg új megoldás bevezetésével könnyíti meg a mindennapi bankolást.

Hova megy a készpénz?

“Ma már tömegesen használják az elektronikus csatornákat. Több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfelünk van, 480 ezren mobilbankolnak rendszeresen és az ügyfelek 85 százaléka választja a digitális utat” - mondta Árva András, a K&H lakossági szegmensért felelős marketingvezetője. Az eseményen hozzátette: “Egy pillanatra sem szabad megállni, újabb és újabb digitális alternatívákat kell nyújtani az igényeknek megfelelően. Az elektronikus, készpénzmentes megoldások térnyerése például jól látható az ATM-es befizetések területén.”

A bank valamennyi - összesen 214 ATM-je - alkalmas a befizetésre és az összes készpénzbefizetéses tranzakció több mint 90 százalékát ezek az automaták végzik.

“Ezzel az aránnyal piacvezetők vagyunk a magyar bankszektorban. Az ATM-es befizetések pedig már több mint 5 éve több 100 milliárd forintos összeget jelentenek egy-egy esztendőben. Ez pedig jelentősen hozzájárul a készpénzhasználat visszaszorításához” - tette hozzá Árva András. Szintén hozzájárul a készpénzmentes pénzügyek térnyeréséhez bankkártyás, okostelefonos és okosórás fizetések terén látható bővülés, valamint az elektronikussá váló csekkbefizetések.

“A digitalizált bankkártyák száma meghaladja a 320 ezret. Az összes bankkártyás tranzakció 15 százalékát adják az okoseszközös - azaz okosórás vagy okostelefonos - fizetések. Ezekből idén összesen 7,3 millió tranzakciót regisztráltunk 45 milliárd forint összegben” - emelte ki Árva András. Hozzátéve azt is, hogy havonta átlagosan 53 ezer alkalommal a sárgacsekk-befizetésre a mobilbankot választják a K&H-sok. A hitelezés oldalán is komoly igény mutatkozik a digitális alternatívákra. Az idei év pedig fordulatot hozott ezen a téren. A személyi kölcsönöknél fölénybe került az internetes csatorna, az igénylések 53 százaléka online érkezik a bankhoz és a jövőben várhatóan tovább nő ez az arány.

Kapuvá váló fiókok

Perszer nemcsak az ATM-eknél, a fizetéseknél és a személyi kölcsönöknél, hanem a fiókhálózatban és a mindennapi ügyintézésben is komoly változásokat hozott a digitális forradalom. A K&H-s bankfiókok 87 százaléka pénztármentesen működik. A személyes ügyintézés 80 százaléka teljesen papírmentes köszönhetően annak, hogy ma már a bank 800 ezer ügyfele biometrikus aláírással hagyja jóvá a különböző ügyeket. “Fontos, hogy a digitális fejlesztésekkel párhuzamosan az ügyfelek száma nem csökkent. Azaz az érintetteknek is tetszenek az új megoldások” - fogalmazott az üzleti eseményen Árva András.

A K&H szakembere szerint fontos, hogy az innovatív, elektronikus alternatívák mellett a K&H biztosítsa a személyes ügyintézést is, utóbbira mindig is volt és a jövőben is lesz igény. Ugyanakkor bankfiók mint “intézmény” megváltozott, inkább ügyfélpontról lehet beszélni, amely lényegében egy kapu a digitális megoldások felé. Az ügyfélpontokon ugyanis a bank szakértői személyes iránymutatással segítenek a digitális szolgáltatások megismerésében, használatában a fiókokban létrehozott úgynevezett digi zónákban.

“Számunkra elsődleges, hogy vezető pénzügyi intézetként, könnyen használható, gyors és kényelmes, innovatív banki és biztosítási szolgáltatásokat nyújtsunk ügyfeleinknek. Ezt a célt szolgálja a többéves digitális transzformációs programunk, így nagyobb hangsúlyt tudunk helyezni a tanácsadásra, időpontra érkezve jobb kiszolgálás” - tette hozzá a szakember.

A K&H a jövőben is folytatja a digitális megoldások fejlesztését és újabb megoldások bevezetését tervezi, amelyek eredményeképpen lehetővé teszi mindenkinek, hogy egy okostelefon segítségével “zsebre tegye” a bankot, azon keresztül elérhessen minél több banki és nem banki szolgáltatást egyaránt.

Véleményvezér

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo