Elképesztő sikertörténet a Lufthansa privatizációja

A Deutsche Lufthansa AG német légitársaság tavalyi adózott eredménye 1,67 milliárd euró lett, csaknem a duplája az egy évvel korábbi 791 millió eurónak - került föl a cég honlapjára.

Változó hazai szabályozás: mit vár el az Ön cégétől a hatóság?
Sokakat érint - jöjjön el!

Klasszis Talks & Wine - Fenntarthatóság 2025 ősz

2025. szeptember 17.

Részletek itt >

Az Eurowings, az Austrian, a Swiss és a Brussels Airlines leányvállalatait magában foglaló csoport tavaly már a második egymást követő évet zárta nyereséggel a koronavírus-járvánnyal összefüggő előző két év vesztesége után.

Kikerült a légörvényből a vállalat (Fotó: Lufthansa)
Kikerült a légörvényből a vállalat (Fotó: Lufthansa)

A bevételek 14,6 százalékkal, 35,4 milliárd euróra emelkedtek. A csoport utasainak száma 123 millió volt, 20 százalékkal több, mint 2022-ben, de még mindig elmarad járvány előtti rekordszinttől. A járatok száma 14 százalékkal, 946 ezerre nőtt.

A korrigált kamat- és adózás előtti eredmény (EBIT) 2,7 milliárd euróra ugrott a 2022. évi 1,23 milliárd euróról.

A Lufthansa, miután 2020-ban a német kormány megmentette és teljesen magánkézbe került, bejelentette, hogy 2019 óta először osztalékot fizetne a részvényeseknek. Az igazgatótanács 0,3 eurót javasol részvényenként, erről a közgyűlés hozza meg a végső döntést május 7-én.

A cégcsoport az idén az árbevétel erőteljes növekedésére és a 2023. évinek megfelelő korrigált EBIT-re számít. (MTI)

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo