Az akkumulátorgyártási beruházások megugrottak, mivel az elektromos járművek világszerte az autóeladások ötödét teszik ki.
Ezenkívül a hálózatok energiatárolása szintén kulcsszerepet játszik az akkumulátorok iránti keresletben. Itt a nagy hálózati akkumulátorok a felesleges energiát tárolják, és akkor szabadítják fel, amikor az energiaellátás alacsony.
Kína a globális piaci részesedés 71 százalékával várhatóan közel 131 milliárd dollárt fog befektetni az akkumulátorgyártásba 2025-ben és 2026-ban.
A CATL, a világ legnagyobb akkumulátorgyártója, jelentős részesedéssel rendelkezik az iparágban. Nemcsak az elektromos járművekben használt akkumulátorok 30 százalékát biztosítja, hanem a globális hálózati energiatároló rendszerek körülbelül egyharmada is CATL akkumulátorokat használ.
Eközben a BYD is jelentős arányban gyárt akkumulátorokat az elektromos járműgyártó vertikális integrációs stratégiájának részeként.
Európa a második helyen áll, ambiciózus kormányzati politikák támogatásával. A termelési költségek azonban nagyjából 50 százalékkal magasabbak Kínához képest, ami megnehezíti a versenyt. Ráadásul a régió legnagyobb hazai akkumulátorgyártója, a Northvolt márciusban csődöt jelentett, miután nem érte el a termelési célokat és elveszítette kulcsfontosságú ügyfeleit.
Az Egyesült Államokban a gyártási beruházások várhatóan meghaladták a 18 milliárd dollárt, azonban ezek az adatok Trump támogatáscsökkentései előttiek voltak. 2025-ben eddig legalább 700 millió dollárnyi akkumulátorgyártási támogatást töröltek, ami végső soron lassítja a nemzeti termelést.