Elindult a harc az albérletpiacon: nem tudják tartanai a bérlők a drágulást

Rekordmértékű 26 százalékra nyílt az árolló szeptemberben a keresleti és kínálati bérleti díjak között a budapesti albérletpiacon – derül ki a Rentingo.com legfrissebb albérletpiaci elemzéséből. Míg a bérbeadók átlagosan 4,5 százalékkal emelték a bérleti díjakat augusztushoz képest, vagyis átlagosan 201 ezer forintért kínálták lakásukat a múlt hónapban, addig a bérlők nem tudták tartani ezt a tempót, és 160 ezer forintért kerestek kiadó ingatlant. A szakadék növekedésével a koronavírus-járvány időszakához hasonlóan ismét kezdődik a harc a fizetőképes bérlőkért: az interaktív platformon egyre több bérbeadó kezdeményez aktívan kapcsolatfelvételt a kiadó lakást keresőkkel.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Soha ilyen mértékben nem nyílt még szét az árolló a fővárosi albérletpiacon, miután szeptemberben 26 százalékra nőtt a különbség a kínálati és a keresleti bérleti díjak között – mutat rá legfrissebb albérletpiaci elemzésében a Rentingo.com közösségi albérletkereső platform. Az albérletárak az előző hónaphoz képest átlagosan 4,5 százalékkal nőttek, így szeptemberben a bérbeadók már átlagosan 201 ezer forintot kértek kiadó ingatlanjukért.

A bérlők ugyanakkor egyre jobban megérzik az emelkedő rezsiköltségeket és élelmiszerárakat, nem képesek kigazdálkodni a bérletidíj-drágulást, ezért csupán 1,7 százalékkal többért, közel 160 ezer forintért próbáltak lakást találni.

Ismét indul a harc a fizetőképes bérlőkért

A Rentingo.com szerint egy ilyen helyzetben a bérbeadóknak egyre nehezebb megtalálniuk a megfelelő bérlőt, amit az albérletkereső idősoros összehasonlító adatai is alátámasztanak. Az interaktív platformon ugyanis a lakásukat kiadók nemcsak tétlenül várják az érdeklődőket, hanem ők is kezdeményezhetnek kapcsolatfelvételt a bemutatkozó profillal rendelkező bérlőkkel.

Tovább nyílik az olló az elvárások és a valóság között a fővárosi piacon (Fotó: Depositphotos)
Tovább nyílik az olló az elvárások és a valóság között a fővárosi piacon (Fotó: Depositphotos)

A bérbeadók aktivitása pedig a nehéz időszaknak megfelelően ismét növekszik: miközben árat emelnek, igazítva elvárásukat a kétszámjegyű inflációhoz és az állampapírhozamokhoz, szeptemberben az esetek közel negyedében (22 százalék) már ők voltak a kezdeményezők, és próbáltak aktívan bérlőt találni.

A bérbeadók számára a piac mélypontja 2021 tavaszán volt: a koronavírus-járvány harmadik hullámában tudtak a legnehezebben bérlőt találni. Tavaly márciusban így a kapcsolatfelvételek többségét ők kezdeményezték, ekkor azonban trendforduló történt, és megkezdődött a bérleti díjak emelkedése. A keresletivé vált piacon egyre több lakáskereső közül lehetett válogatni, ezért idén januártól folyamatosan csökkent a bérbeadók aktivitása. Az újabb piaci fordulatot most augusztusban láthattuk, amikor több mint egy év után a keresleti piac elkezdett gyengülni, mert a bérlők is szembesültek azzal, hogy a jövedelmük egyre nagyobb hányadát emészti fel az infláció. A megemelt bérleti díjakra már kevesebb a jelentkező, ezért a bérbeadók kénytelenek újra aktívabban kezdeményezni az albérletpiaci platformon – hangsúlyozza a Rentingo.com.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo