Egyre több magyar használja plasztikkártyáját külföldön

A külföldről érkező turisták tavaly rekordösszeget – 193,5 millió USA dollárt, vagyis 58 milliárd forintot költöttek el Visa kártyájukkal Magyarországon. Ez az összeg az idegenforgalomból származó teljes tavalyi devizabevétel 17 százalékát teszi ki, és jól tükrözi, milyen kedvező hatást gyakorolnak továbbra is a hazánkat felkereső külföldiek a magyar gazdaság fejlődésére. A külföldre utazó magyar turisták ugyanezen időszak alatt 87 millió dollár értékben vásároltak Visa plasztikkártyával, ami 7 százalékkal több az előző évi értéknél.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A külföldi turisták főként áruházakban, szállodákban és éttermekben vásároltak kártyájukkal – csaknem 121 millió dollár értékben. A kártyás tranzakciók átlagos értéke 86 dollár volt. A bankfiókokban illetve bankjegykiadó automatáknál felvett készpénz összege meghaladta a 73 millió dollárt. A külföldi Visa kártyabirtokosok által elköltött összeg 10 százalékkal volt magasabb az előző évinél. A nemzetközi utazók előszeretettel választották úti céljuknak a fővárost, a gyógyturizmus központjait, a Balatont és Nyugat-Magyarországot. A külföldiek vásárlásaiból befolyt összeg 73 százalékát európai lakosok költötték el. A britek és a németek után a franciák és az osztrákok vásároltak legtöbbet Visa kártyájukkal. Magyarország ugyanakkor más kontinensek lakói szemében is vonzó célpontnak számít. Az Egyesült Államok és Kanada állampolgárai például nagyobb értékben vásároltak Visa kártyájukkal, mint az összes többi, nem európai országból érkező turista együttvéve. A közép-kelet-európai régió államaiból idelátogató utazók közül költségszempontból a lengyelek és a csehek állnak az élen.

„A Visa kártyával végrehajtott fizetések természetüknél fogva rendkívül pozitív hatást gyakorolnak az ország gazdaságára, mivel plasztikkal fizetni gyerekjáték, az impulzusvásárlás csábításának pedig nagyon nehéz ellenállni. A kártyainfrastruktúra fejlesztésére fordított összegek hamar megtérülnek, a kártyás fizetések révén pedig az adócsalás is megelőzhető, mivel minden tranzakció az ügyfél bankszámlája és a fizetés kedvezményezettje között zajlik” – nyilatkozta Radu P. Obreja, a Visa International CEMEA régióért felelős elnökhelyettese. Az osztrákok és a németek leggyakrabban áruházakban fizettek kártyájukkal (az általuk végrehajtott összes tranzakció 87 százalékában). E tekintetben egyedül a norvégok képeztek kivételt, akik a közvetlen kártyás fizetéssel szemben a készpénzfelvételt részesítették előnyben (teljes tranzakciószámuk 60 százalékában).

A Visa kártyák egyik legnagyobb hazai kereskedői elfogadó-hálózatát a MOL üzemelteti. Ádám Sándor, a MOL igazgatóhelyettese a következő szavakkal kommentálta a statisztikákat: „Belföldi üzemanyagtöltő-hálózatunk statisztikáinak ismeretében elmondhatom, hogy az országban található benzinkútjaink közül sehol máshol nem fizetnek a külföldiek olyan nagy számban kártyával, mint a nyugati határszélen fekvő mosonmagyaróvári MOL-kútnál. Készpénzzel csak akkor fizetnek, ha megmaradt forintjaiktól akarnak megszabadulni, és megtankolnak mielőtt Magyarországot elhagynák”. „Magyarországon jelenleg több mint 18 860 kereskedő és a Visa 2379 bankjegykiadó-automatából álló ATM-hálózata fogadja el a Visa kártyákat. Tehát a külföldiek rendkívül sok helyen vásárolhatnak és fizethetnek kártyájukkal. Turistaként külföldre utazva az ember gyakrabban használja fizetőkártyáját, és rendszerint többet is költ, ha nem kell a valutaváltás idejétmúlt műveletével bajlódnia” – fűzte hozzá Radu P. Obreja.

A fentiekkel párhuzamosan, a magyar turisták is többet költöttek külföldi útjaik során a vizsgált időszakban. Az elmúlt évben a magyar Visa kártyabirtokosok az 1999-es 81 millió dollárnál 7 százalékkal nagyobb kártyaforgalmat bonyolítottak külföldön (87 millió dollárt), és az idegen országok területén végrehajtott tranzakciók száma is emelkedett. Ez a megállapítás egyformán igaz a 19 százalékkal növekvő eladáshelyi (612 800) és a 20 százalékkal bővülő készpénzfelvételi tranzakciókra (205 000). Annak ellenére, hogy a külföldön végrehajtott tranzakciók száma növekedést mutat, a magyar Visa kártyabirtokosok által külföldi ATM-ekből felvett készpénz értéke csupán egy százalékkal emelkedett az előző évhez képest. (Tavaly ez az összeg 29 millió dollárt tett ki.) A kereskedői elfogadóhelyeken elköltött összeg 12 százalékkal (59 millió dollárra) nőtt. A magyarok Európa országai közül Olaszországban költötték a legtöbbet kártyájukkal (7,3 millió dollárt). Olaszországot az Egyesült Királyság, Németország és Ausztria követi a sorban. Kártyaforgalom szempontjából a régió államai közül Lengyelország és Csehország állnak az élen. Honfitársaink ugyanakkor a legnépszerűbb utazási célországnak számító Egyesült Államok területén vásároltak a legnagyobb (18 millió dollárt meghaladó) értékben Visa kártyájukkal.

Véleményvezér

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo