Egymillió magyar autósnak ketyeg az óra

Az inflációs hatás a biztosítások díját és a fedezetlenségi díjakat is jelentősen emeli, így érdemes alaposan megfontolni, hogy váltsunk-e, és ha igen, melyik társasághoz vigyük a kötelező biztosítást.

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

December 1-jén éjfélig tudják elküldeni a felmondó nyilatkozatot a biztosítóknak azok az autósok, akik 2023. januártól máshová szeretnék vinni a kötelező biztosításukat. Bár 2010 után a szerződési évforduló napja már a gépkocsi megvásárlásának időpontjához kötődik, a több, mint 5,8 millió kgfb-szerződésből még mindig 925 ezer érintett az év végi fordulóban, köztük 497 ezer magántulajdonban lévő személygépkocsi üzembentartója – írja a Bank360.hu

Az infláció a biztosítási díjra is hatással van

Ha nem is az októberi, 20 százalék feletti infláció mértékével drágulnak a kötelező biztosítások, érezni azért ezt is fogják az autósok. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) átlagosan 10 százalék körüli emelkedéssel számol az év végi váltások esetében, amit az infláció mellett az emelkedő kifizetések is indokolnak. 

Érdemes jól átgondolni a váltást (Fotó: Depositphotos)
Érdemes jól átgondolni a váltást (Fotó: Depositphotos)

Az autósok november első felében már kézhez kapták a biztosítójuk jövő évre vonatkozó ajánlatát. Hogy végül elfogadják-e, azt legkésőbb 2022. december 1-jén éjfélig tudják eldönteni, eddig kell ugyanis elküldeni a felmondó nyilatkozatot, ha váltani szeretnének. 

Ha meg is vannak elégedve a biztosító szolgáltatásaival, a kínálatot mindenképpen érdemes átnézni, az éves díjak között ugyanis akár több tízezer forintos eltérések lehetnek. Mivel az év végi váltás elsősorban az idősebb autókat és autósokat érinti, példaszámításunkban mi is idősebb autót, egy 2005-ös Suzuki Ignis díját néztük meg, feltételezve, hogy az üzembentartójának B10-es bonus-malus besorolása van. A kötelező biztosítások díjai között kifejezetten nagy különbségek vannak: van olyan biztosító, ahol a 17 éves Suzukira akár 20 ezer forint alatt is megköthetjük az éves kötelezőt, míg máshol ennek a kétszeresét vagy annál is többet kellene fizetni.

Véleményvezér

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.
Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat

Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat 

Nem tetszik a spanyoloknak, hogy azt sem lehet tudni, ki fia borja akarja megvenni egyik legnagyobb járműgyártójukat.
Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében

Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében 

Kettészakított társadalom, gyenge demokratikus intézményrendszer.
Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz

Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz 

Nem olcsó a repülés Amerikába.
Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében

Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében 

A régiós versenytársak elhúztak a csúcstechnológiákban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo